یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:51

کد خبر 65071

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 18:21:00


«جیلی» سومین سهامدار بزرگ «استون مارتین» شد


خودرو نویس/ جیلی که پیشتر نیز سهامدار استون مارتین بود، حال میزان سهام خود را به مقدار چشمگیری افزایش داده و سهام بیشتری از این خودروساز بریتانیایی را خریداری کرده است.

اکنون جیلی مالک 17 درصد سهام شرکت استون مارتین بوده و این در حالیست که پیشتر تنها 7 درصد از سهام این شرکت در اختیار جیلی بوده است. جیلی برای خرید سهام استون مارتین 291 میلیون دلار سرمایه گذاری تازه کرده و اکنون سومین سهامدار بزرگ این شرکت محسوب می شود.

این اتفاق پس از کنسرسیومی که به رهبری لارنس استرول مدیر استون مارتین و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان برگزار شده بود، رخ داد. پیش از این مرسدس بنز سومین سهامدار بزرگ آستون مارتین بود و حال جیلی از مرسدس بنز سبقت گرفت.

در این رویداد، جیلی 42 میلیون سهم از کنسرسیوم استرول خریداری کرد و همچنین 28 میلیون سهم جدید نیز منتشر کرد. این اتفاق برای استون مارتین ارزش بسیار بالایی داشت، چراکه 118 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد. به دنبال این اتفاق، سهام استون مارتین به میزان 22 درصد در روز 5شنبه رشد کرد و به 283p رسید.

در بخشی از توافق آمده که جیلی یک کرسی در هیات مدیره استون مارتین از این پس خواهد داشت و این شرکت متعهد شده که سهام خود در استون مارتین را از 22 درصد تا پیش از آگوست 2024 فراتر نبرد. این یعنی جیلی به شدت به دنبال خرید آستون مارتین همانند ولوو و لوتوس است.


جیلی در گذشته علاقه زیادی نسبت به خرید استون مارتین از خود نشان داده که آخرین تلاش جدی این شرکت در تابستان سال 2020 بود. سپتامبر سال گذشته بود جیلی سرانجام توانست 7.6 درصد از سهام استون مارتین را بخرد و تنها چند ماه بعد توانست 10 درصد دیگر نیز خریداری کند!

اریک لی مدیر گروه خودروسازی جیلی نسبت به چشم انداز رشد، فناوری و تیم مدیریت استون مارتین ابراز اطمینان کرد. وی اشاره کرد که افزایش سهام جیلی در این شرکت نشان از اعتماد آنها به این شرکت و همچنین تعهد آنها به بحث هم افزایی و رشد و شناسایی فرصت های جدید برای کمک به استون مارتین برای دستیابی به تمام پتانسیل موجود است.

لائورنس استرول رییس هیات مدیره استون مارتین نیز از افزایش سهم جیلی در این شرکت استقبال کرد و پتانسیل رشد و موفقیت بلند مدت را روشن دانست. وی اظهار کرد که جیلی بازار رو به رشد چین را به خوبی متوجه شده و این موضوع می تواند به استون مارتین در زمینه حضور پر رنگ تر در بازار چین کمک کند. وی همچنین تاکید کرد که این همکاری میان جیلی و استون مارتین به سود سهامداران این شرکت خواهد بود.

افزایش سهام جیلی در استون مارتین می تواند به گسترش نفوذ این برند در چین کمک زیادی کند. بدین ترتیب در آینده باید شاهد افتتاح شوروم های خاص در شهرهای مختلف چین از جمله شانگهای و پکن برای تعامل بیشتر با بازار چین باشیم. جالب است بدانید که جیلی اکنون یکی از سهامداران اصلی مرسدس بنز هم بوده که خود مرسدس بنز منبع تامین تکنولوژی استون مارتین تا به امروز بوده است. بدین ترتیب افزایش سهام جیلی در استون مارتین از چند جهت به نفع این شرکت خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط