پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:55

کد خبر 650717

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 13:01:00


فراخوان تمام مدل‌های پورشه کاررا GT برای تعمیرات


پدال/ مالکان این سوپراسپرت‌ها به‌همراه تعمیر سیستم فنربندی، دو جفت لاستیک میشلین هم هدیه می‌گیرند.

سال گذشته بود که مجمع «PCNA» یا همان خودروهای پورشه در آمریکای شمالی با اعلام یک فراخوا از مالکان این سوپراسپرت مدرن-کلاسیک خواست که با آن رانندگی نکنند. زیرمجموعه آمریکایی این خودروساز آلمانی متوجه شده بود که سیستم فنربندی سوپراسپرت کاررا GT به زنگ‌زدگی حاصل از برخورد نمک حساس است و درصورت تماس طولانی، با شکست مواجه می‌شود. اگر برخورد و تماس موثر باشد، طبق خودرو خواهد شکست و رانندگی با کاررا GT خطرناک خواهد بود.

خوشبختانه برای پورشه و مالکان، این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. پورشه حال پس از یک سال اعلام کرده که راه‌حل قطعی مشکل را پیدا کرده و می‌تواند خودروی تمام مالکان را برای همیشه از این مورد مصون دارد. این شرکت تصمیم گرفته که درکنار تعمیر خودروهایش، حسن‌نیت خود را هم به مشتریان ثروتمندش ثابت کند؛ در همین راستا به هر مالک چهار تایر تازه خواهد داد تا روی کاررا GT خود نصب کنند.

برند میشلین مسئولیت تولید تایرهای یادشده را برعهده گرفته و مدل پایلوت اسپرت کاپ ۲ خود را به‌طور اختصاصی برای پورشه کاررا GT بهینه‌سازی کرده است. این حرکت پورشه نه‌تنها در چشم مالکان بسیار پسندیده جلوه می‌کند، بلکه به سایر خریداران بالقوه خودروهای کلاسیک و مدرنش نشان می‌دهد که پورشه حتی بعد از سال‌ها، همچنان از شما پشتیبانی خواهد کرد.

خودروی موردبحث در این مطلب، در سال ۲۰۰۴ و به‌عنوان پرچمدار خودروهای پورش رونمایی شد. این سوپراسپرت گران‌قیمت و خاص بر پایه خودروی لمان ۹۱۱GT1 و LMP-198 توسعه پیدا کرده بود و از یک موتور قدرتمند ۵.۷ لیتری ۱۰ سیلندر V شکل سود می‌برد که توان تولید ۶۱۲ اسب بخار قدرت را داشت. تست‌های مجله «Car and Driver» نشان داد که کاررا GT درعرض ۳.۵ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای دستیابی به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت تنها به ۱۰.۸ ثانیه زمان نیاز داشت؛ ارقامی که در زمان خود خیره‌کننده محسوب می‌شدند. حداکثر سرعت این سوپراسپرت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود.

بنابراین انتظار می‌رود که مالکان این خودرو، گهگاه توانایی‌های آن را موردآزمایش قرار داده باشند. از این رو باید از قطعات مصرفی مانند لاستیک‌هایشان مراقبت کنند تا با مشکل مواجه نشوند. هر چند بیشتر مالکان کاررا GT، آن را در یک گاراژ زیبا و خاص نگهداری می‌کنند تا خاک نخورد! 

در سال ۲۰۱۷، تصادف یک دستگاه کاررا GT باعث شد که پای پورشه به دادگاه باز شود. هر چند که ایمنی این دسته از خودروها در حرکت تضمین‌شده نیست و خودروسازان هم مسئولیتی برای تایرهای آن‌ها در نظر نمی‌گیرند اما پورشه تصمیم گرفته با اعطای تایرهای اختصاصی رایگان، قدمی مثبت را در راستای جلب اعتماد مشتریانش بردارد. نظر شما درباره کاررا GT چیست؟ چرا شرکت‌هایی بزرگ از ارائه این دسته هدایا خودداری می‌کنند و به‌جای آن، حتی کوچک‌ترین ویژگی‌ها را هم به‌عنوان یک آپشن کوچک درنظر می‌گیرند؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط