پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:02

کد خبر 650775

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 13:31:45


دو هکتار از مراتع جنگلی میاندار گیلانغرب در آتش سوخت


ایرنا/ ۲ هکتار از مراتع جنگلی منطقه تفریحی میاندار شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در آتش سوخت.

فرزاد ربیعی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب اظهار کرد: روز گذشته با اعلام یک فقره آتش سوزی در مراتع جنگلی میاندار یگان های حفاظت منابع طبیعی و عوامل امدادی و تیم های واکنش سریع و همیاران طبیعت به محل آتش سوزی رفته و نسبت به مهار آتش سوزی اقدام کردند.
فرزاد ربیعی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست اقدام است، افزود: این آتش سوزی ها پس از ۲ ساعت مهار و خاموش شد.
وی ادامه داد: همچنین در یک فقره دیگر آتش سوزی در دهستان چله که به دلیل وقوع رعد و برق رخ داد آن هم با سرعت عمل همیاران طبیعت و یگان های حفاظت اداره منابع طبیعی و عوامل امدادی مهار و در نتیجه این آتش سوزی نیم هکتار از مراتع جنگلی در آتش سوخت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب ادامه داد: آتش سوزی ها در این شهرستان به سه دلیل عمده حوادث غیر مترقبه، آتش زدن پسماندهای کشاورزی در مراتع که به‌ منابع طبیعی سرایت می کند و عامل انسانی رخ می دهد.
او با بیان اینکه بین تیم های همیار طبیعت ملزومات مهار آتش سوزی توزیع شده است گفت: از تمام مردم و دوستداران طبیعت می خواهیم در صورت وقوع هرگونه آتش سوزی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند و آتش سوزی را اطلاع دهند که با این اقدام از گسترش آتش و خسارت جلوگیری کرده اند.
محدوده جنگلی میاندار بیش از ۶ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.
از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.
این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
 
  
  
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط