پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 15:51

کد خبر 650786

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 15:47:00


ایمن‌سازی تونل تنگه زاغ در محور بندرعباس به حاجی‌آباد


مهر/ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور احقاق حقوق عامه، پس از تعیین ضرب‌الاجل ۱۰ روزه دستگاه قضایی استان هرمزگان، مشکل روشنایی تونل تنگه زاغ رفع شد.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: پس از بازدید اخیری که از وضعیت بازگشایی و تردد وسایل نقلیه در تونل تنگه زاغ در محور مواصلاتی بندرعباس - حاجی‌آباد داشتیم، متأسفانه نواقص متعددی به ویژه در سیستم روشنایی و اطفا حریق تونل مذکور مشاهده شد که در این خصوص ضمن ابلاغ مأموریت ویژه‌ای به دادستان حاجی‌آباد از وی خواسته شد ضمن تذکر به دستگاه‌های متولی به منظور رفع نواقص موجود، تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

وی افزود: بر این اساس، در راستای اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی و به منظور احقاق حقوق عامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عنوان متولی نظارت بر ایمنی تونل تنگه زاغ خواسته شده است با عمل به وظایف قانونی خود جهت رفع نواقص حادثه‌خیز و مخاطره‌آمیز موجود در این تونل که تاکنون منجر به حوادث ناگواری شده است به سرعت اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در همین خصوص پس از تعیین ضرب‌الاجل ۱۰ روزه دستگاه قضائی به منظور رفع مشکل روشنایی و ایمن‌سازی تونل تنگه زاغ در محور مواصلاتی بندرعباس - حاجی‌آباد، مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کردند که سیستم روشنایی و چراغ‌های تونل تنگه زاغ تعمیر شده و این تونل دارای روشنایی مطلوب جهت تردد است.

وی افزود: با توجه به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، قرارداد جدید بازسازی و احداث سیستم روشنایی تونل تنگه زاغ نیز با پیمانکار مربوطه منعقد شده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به ضرورت سرعت‌بخشی به روند ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان به منظور کاهش سوانح رانندگی، تاکید کرد: علاوه بر رفع مشکل روشنایی در تونل‌ها و جاده‌ها، ضرورت دارد به منظور آشکارسازی نقاط پر تصادف و حادثه‌خیز نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین یادآور شد: افزایش گشت‌های نامحسوس و بهبود وضعیت راه‌ها به ویژه در نقاط پرتصادف، حضور و نظارت ویژه پلیس راهور و افزایش دوربین‌های کنترل سرعت، نصب تابلو و علایم ترافیکی، گاردریل و نصب و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و کاهش خسارات جانی و مالی مؤثر باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط