پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:54

کد خبر 650876

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 14:41:56


بیماران سرطانی مناطق محروم کرمانشاه حمایت می‌شوند


ایسنا/ مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمانشاه از حمایت این ستاد از بیماران سرطانی مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خبر داد.

میثم کلهری، مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمانشاه به تشریح بخشی از خدمات حمایتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم و کم برخوردار استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در یکی از مهمترین این خدمات حمایتی بیماران سرطانی که در دهک درآمدی اول تا پنجم طبقه بندی شده باشند، مورد حمایت ویژه درمانی ستاد قرار می‌گیرند.
کلهری با بیان اینکه بیماران سرطانی واجد شرایط را به صورت رایگان برای دریافت خدمات درمانی به تهران اعزام می‌کنیم، افزود: همین الان ظرفیت اعزام بیماران سرطانی برای انجام اقدامات درمانی رایگان به تهران را داریم.
مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمانشاه همچنین از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به زوجین نابارور در مناطق محروم و کم برخوردار استان یاد و تصریح کرد: در این راستا از سال گذشته ۱۵۰ فقره تسهیلات کم بهره به میزان ۱.۵ میلیارد تومان در اختیار زوج‌های نابارور قرار گرفته است.
به گفته کلهری، زوج‌های نابارور مناطق محروم استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت این تسهیلات معرفی می‌شوند.
وی سپس با اشاره به اجرای طرح لبخند مادری در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای حمایت از فرزندآوری، گفت: در این طرح خانواده‌های دارای سه فرزند و یا خانواده های دارای فرزند سه قلو و نیز خانواده‌هایی که هر دو والدین آنها دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند. از ابتدای امسال هم ۳۰۰ بسته حاوی ۴۰ قلم کالای مورد نیاز برای رشد نوزاد  به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار خانواده‌های واجد شرایط در استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرحی به منظور شناسایی و حمایت از دانش آموزان کنکوری مناطق کم برخوردار استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، افزود: در این راستا ۳۰۰ دانش آموز کنکوری استان که خانواده‌های آنها در دهک‌های درآمدی یک تا پنج قرار دارند، مورد حمایت قرار گرفته‌اند که در این راستا حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است. این دانش‌آموزان یا بسته های کمک‌آموزشی دریافت کرده و یا برای شرکت در کلاس‌های کنکوری حمایت شده‌اند.
کلهری اشاره‌ای هم به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در استان داشت و گفت: امسال این طرح در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد با حمایت های بیمه‌ای و تسهیلاتی و خدماتی از کشاورزان دیم کار استان در قالب این طرح، میزان تولیدات دیم استان را بالا ببریم.
مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمانشاه همچنین این نشست مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان را تشریح کرد و توضیح داد: از مهر ماه سال گذشته که برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه در برنامه قرار گرفته تاکنون ۸۳ خدمت از سوی گروه‌های جهادی به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ارائه شده است.
کلهری اجرای پویش کاشت نهال به نام و یاد شهدا با کاشت ۱۳۵۰ اصله نهال در دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب نهضت کمک مومنانه به مناسبت‌های مختلف، توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان مناطق محروم و کم‌برخوردار، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و ... را از جمله اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه از سوی گروه های جهادی عنوان کرد.
کلهری آزادسازی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد استان، تهیه و توزیع نوشت افزار بین دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار، تعمیر و ساخت ۸۰ منزل مسکونی در مناطق کم برخوردار استان و ... را از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی گروه های جهادی در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد.
کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه ۲۵ و ۲۶ مهر برگزار می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط