پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 18:54

کد خبر 650978

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:18:01


بخش تالاسمی بیمارستان شهدای هیرمند منطقه سیستان افتتاح شد


ایرنا/ سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: بخش تالاسمی بیمارستان شهدای هیرمند با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال و ظرف مدت یک ماه راه‌اندازی و افتتاح شد.

مسعود صالحی، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار کرد: راه‌اندازی این بخش با هدف به صفر رساندن هزینه‌های رفت و آمد بیماران تالاسمی ساکن شهرستان هیرمند است، چرا که در گذشته این عزیزان مجبور بودند مسافت طولانی را با هزینه‌های بالا طی کنند و خود را به زابل برسانند.
وی تصریح کرد: همچنین پیگیر افتتاح بخش فیزیوتراپی بیمارستان شهدای هیرمند نیز هستیم تا بیماران ساکن این شهرستان که نیاز به فیزیوتراپی دارند در خود این بیمارستان روند درمان را اجرا کنند.
فرحناز میر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز در این مراسم، بیان کرد: با افتتاح این بخش ۳۰ بیمار تالاسمی ساکن شهرستان هیرمند از این به بعد از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوند و بخش فیزیوتراپی نیز در این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان بابت راه اندازی بخش تالاسمی شهرستان هیرمند، گفت: اطمینان داریم که بیمارستان‌های هیرمند و زهک، جان تازه‌ای خواهند گرفت و مجددا احیا می‌شوند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط