شنبه 31 شهریور 1403 - 10:00

کد خبر 65099

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 16:27:00


جولان زبانه‌های آتش در قلعه سفید نورآباد


فارس/ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی از وقوع آتش سوزی در محدوده تاریخی قلعه سفید و ارتفاعات مشرف به دره مارو و تفرجگاه تنگ‌سا و گوسنگان خبر داد.

حسین خسروی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی اظهار کرد: آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز شده است و در حال حاضر نیروهای مهار برای مقابله و خاموش کردن آتش اعزام شده‌اند.

خسروی افزود: با توجه به آغاز فصل گرم و تراکم رستنگاه‌های طبیعی و نزدیکی کشتزارها به دامنه‌های قلعه سفید، آتش سوزی دور از انتظار نیست اما لازم است اهالی روستاهای اطراف و کشاورزان در برخورد با حوادث اینچنینی با رعایت نکات ایمنی حوادث را در اسرع وقت به ادارات مربوطه اطلاع دهند.

وی دامنه این آتش‌سوزی را گسترده عنوان و اضافه کرد: با توجه به حضور به موقع نیروهای مهار و حامیان طبیعت، امیدواریم این آتش‌سوزی در ساعات آینده کنترل و خاموش شود در غیر اینصورت درخواست تمهیدات ویژه از استان را خواهیم داشت.

به گفته خسروی، علت وقوع آتش‌سوزی نامعلوم و در دست بررسی است.

این آتش‌سوزی در حالی رخ داده است که سال‌های گذشته نیز اهالی ممسنی این تجربه تلخ را داشته‌اند و با وجود پیش‌بینی‌های کارشناسان مبنی بر وقوع آتش‌سوزی ‌های زودهنگام امسال، به نظر می‌رسد پای اقدامات لازم در حوزه مدیریت بحران آتش‌سوزی‌ها همچنان می‌لنگد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط