پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 20:44

کد خبر 651000

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:42:02


هشدار یک مسئول به باشگاه‌های ورزشی برای استفاده از مکمل‌های غیرمجاز


ایرنا/ رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی و نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران هشدار داد توصیه به استفاده از مکمل‌های غیرمجاز توسط برخی باشگاه‌ها که در مواردی جنایت محسوب می‌شود؛ می‌تواند تبعات سختی برای آنها داشته باشد.

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی و نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: رصد باشگاه‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های خصوصی در استفاده از مواد نیروزا و مکمل‌های غیرمجاز توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها جدی‌تر گرفته شود و پروانه فعالیت متخلفان باطل و با متصدیان آنها مطابق قانون برخورد شود.
وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی مهمترین ابزار برای داشتن محیطی پاک در اماکن و محیط‌های ورزشی است تاکید کرد: برخی از مربیان متاسفانه کار خودشان را رها کرده اند و اقدام به تجویز نسخه های ۲۰ تا ۳۰ میلیونی برای ورزشکاران می کنند که (بخاطر خطر و اثرات منفی) یک نوع جنایت محسوب می شود.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: استفاده نابجا از استروییدها و کورتن ها موجب بروز عوارض متعدد و جبران ناپذیری در بدن ورزشکاران می شود که متاسفانه برخی از آنها جبران ناپذیر است.
دکتر نوروزی تاکید کرد: نظارت و بازرسی بر سلامت باشگاه به وسیله ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی باید بسیار جدی گرفته شود و در صورت مشاهده در هر باشگاهی برای درس عبرت گرفتن سایرین پلمب و مطابق قانون برخورد شود.

 

 

 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط