پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 22:54

کد خبر 651076

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 18:35:37


نمایندگی ایران در نیویورک: وارد تقابل رژیم اسرائیل و ایران نشوید


فارس/ دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل امروز تنها کانال انتقال پیام رسمی ایران به آمریکا را سفارت سوئیس خواند و با بیان اینکه اگر کشوری به تجاوزگر کمک کند شریک جرم تلقی می‌شود، توصیه کرد که کسی وارد تقابل رژیم اسرائیل و ایران نشود.

دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سؤال خبرنگاران آمریکایی درباره کانال‌های ارتباطی ایران با آمریکا و ابعاد پاسخ ایران به شرارت جدید رژیم اسرائیل در پی عملیات وعده صادق ۲ اعلام کرد: تنها کانال انتقال پیام رسمی ایران، سفارت سوئیس در تهران به‌عنوان دفتر حفاظت منافع آمریکا است.پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی ارسال پیام ایران به آمریکا از طریق قطر شده بودند.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز بعد از عملیات تنبیهی موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل اعلام کرد که از طریق سفارت سوئیس در تهران هشداری به آمریکا داده شد که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ایران مواجه خواهند شد.این نمایندگی همچنین تصریح کرد که پاسخ ایران صرفاً به تجاوزگر خواهد بود و چنانچه در این میان کشوری به تجاوزگر کمک کند، آن کشور هم شریک جرم و هدف مشروع تلقی خواهد شد. نمایندگی ایران در سازمان ملل به دیگر کشورها و طرف‌های ثالث توصیه کرد که وارد تقابل رژیم اسرائیل و ایران نشوند و خود را از این معرکه کنار بکشند.

به گزارش فارس، در پی تداوم جنایات رژیم اسرائیل از جمله در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب دهم مهر‌ماه در عملیات وعده صادق ۲ اقدام به حملات موشکی به تأسیسات نظامی و امنیتی این رژیم کردند.

بر اساس اطلاعیه سپاه پاسداران ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.اقدام مشروع و قانونی ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در راستای حق دفاع مشروع و حمایت از امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران در مقابل متجاوزان صورت گرفت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم امروز با اعلام آمادگی کامل ایران برای پاسخ به هرگونه اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل، تصریح کرد: در صورت ارتکاب خطای دیگر از سوی این رژیم در نقض حاکمیت، امنیت ملی و تعرض به منافع، اماکن و اتباع ایران، اسرائیل پاسخی کوبنده و عبرت‌آموز دریافت خواهد کرد.
#آمریکا 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط