پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 22:02

کد خبر 651117

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 19:23:57


شناسایی و حمایت از ۶۰ کودک کار


صدا و سیما/ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: در ۶ ماه اول سال، ۶۰ کودک کار جذب و شناسایی شده‌اند و این روند باعث کاهش حضور این کودکان در چهار‌راه‌ها شده است.

امیر‌حسین احمد‌پور، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت: طرح جمع‌آوری کودکان کار به صورت مستمر در شهر بوشهر برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.
وی افزود: این طرح در چهار مرحله اجرا شده که مرحله اول نصب بیلبورد و پرتابل آموزش شهروندی در سطح شهر و هشدار‌های لازم و آموزش کمک نکردن به کودکان کار، مرحله دوم با ساخت فیلم‌های کوتاه آموزشی، مرحله سوم با شروع گشت‌های نامنظم در سطح شهر و محل تجمع کودکان کار و دادن هشدار‌های لازم را به این کودکان و در مرحله چهارم با حضور دستگاه‌های متولی بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره اتباع پس از گذشت چهار ماه بوده است. 
احمدپور با بیان اینکه اجرای این طرح از دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شده، عنوان کرد: از شروع به جذب و جمع‌آوری کودکان کار، نسبت به سال گذشته کمتر شاهد فعالیت و دستفروشی کودکان کار در سطح شهر بوشهر هستیم.
وی بیان کرد: با همکاری بهزیستی، شهرداری، اداره اتباع و نیروی انتظامی طرح جذب و جمع آوری کودکان کار آغاز شده و همچنین اطلاع رسانی‌های عمومی نیز در سطح شهر انجام شده است.
احمد‌پور با بیان اینکه کودکان کار فصلی هستند بیان کرد: با توجه به اینکه اتباع از استان فارس طرد شده‌اند، قطعا حجم زیادی به اینجا خواهند آمد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: در غربالگری کودکان کار ایرانی، چنانچه این افراد بی‌سرپرست یا بد‌سرپرست باشند، برای توانمندسازی شغلی و در صورت نیاز حمایت از آنان برای ادامه تحصیل توسط سازمان‌های مربوطه اقدام می‌شود.
احمد‌پور ادامه داد: کودکان جذب شده برای غربالگری به بهزیستی فرستاده شده و با توجه به نوع مشکلشان اقدام می‌شود، بنا بر نیاز کودکان به مددکاری، مشاوره کودک و خانواده، ارزیابی مشکلات تحصیلی، ترک تحصیل، کمک توانبخشی یا خیریه‌ای، نیاز به درمان خود و یا خانواده‌شان، شغل و وام، اعتیاد پدر و مادر و اگر بدسرپرست باشند پیگیر پرونده خانواده آنها شده، برایشان اقدامات لازم انجام می‌گیرد که این‌اقدامات برای کودکان کار ایرانی است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط