جمعه 13 مهر 1403 - 02:54

کد خبر 651240

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 22:07:52


عملیاتی شدن بخش قابل توجهی از توافقات نشست همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه


صدا و سیما/ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بخش قابل توجهی از توافقات ششمین نشست مشترک همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه عملیاتی شده است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی امروز در حاشیه هفتمین نشست مشترک همکاری‌های آذربایجان‌غربی و استان‌های هم مرز ترکیه که در هتل آنا برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ششمین نشست همکاری مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه در وان برگزار شد و تفاهم نامه‌ای ۱۴ بندی با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری، توسعه گردشگری، حوزه علمی و دانشگاهی تنظیم شد. 
وی همچنین با اشاره به اینکه امروز در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک بین ایران و ترکیه، مروری بر دستاورد‌های ششمین نشست داشتیم، خاطرنشان کرد: در بخش قابل توجهی از توافقات بین دو کشور از جمله تجاری سازی مرز رازی - کاپی کوی، توسعه حمل و نقل ریلی، رفع مشکلات مرزی و تبادلات علمی و دانشگاهی و گردشگری توافقات خوبی انجام شده است.
استاندار آذربایجان غربی به اهداف برگزاری هفتمین نشست مشترک در ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: هدف از این نشست، بررسی میزان اجرای مصوبات نشست ششم و تبادل نظر در جهت رفع مشکلات و موانع در جهت تحقق هدفگذاری‌های بین دو کشور برای رسیدن به تبادلات ۳۰ میلیارد دلاری به عنوان چشم انداز اقتصادی و تجاری است.
معتمدیان همچنین با اشاره به مرزی بودن استان، بر لزوم نقش آفرینی و بهره گیری از این ظرفیت در توسعه تبادلات تاکید کرده و یادآور شد: در تلاشیم با تکمیل زیرساخت ها، توسعه ریلی، ۲۴ ساعته کردن مرز‌ها و توسعه حجم مبادلات و ارتقای جاده‌های منتهی به مرزها، شاهد توسعه حجم مبادلات بین ایران و ترکیه باشیم.
وی در پایان افزود: حضور هیاتی عالیرتبه در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک، نشان از عزم جدی دو کشور بر‌ای توسعه همه جانبه ارتباطات دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط