شنبه 31 شهریور 1403 - 07:58

کد خبر 65143

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 17:26:00


علت گرانی مرغ در خوزستان چیست؟


فارس/ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گرانی گوشت مرغ را تایید کرد.

محمد راضی جلالی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی به عنوان کالاهای جانشین گوشت مرغ، خانوارها به سمت تامین پروتئین از طریق مصرف گوشت مرغ روی آورده‌اند که یکی از عوامل مهم افزایش قیمت این کالا در اثر افزایش تقاضا است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: روند تولید و مدیریت تولید مرغ یک روند معیوب است، چرا که مرغدار تا فروشنده کمترین سود را می‌برند و بیشترین سود را دلالان کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود در بازار دستوری کار کرد گفت: باید با بخش خصوصی تعامل کرد و راه حل عملیاتی، افزایش تولید و مثبت کردن موازنه تولید و مصرف است.
لذا باید با توسعه شبکه تولید مرغ، قیمت این کالا را در بازار متعادل کنیم و می‌بایست یک راهکار عملیاتی اتخاذ گردد به طوریکه تمامی حلقه های موثر در زنجیره تولید مرغ منتفع شوند.

راضی جلالی ادامه داد: در کوتاه مدت با ورود مرغ منجمد در بازار می‌توان کمبود مرغ مورد نیاز بازار استان را تامین کرد، همچنین یکی دیگر از راه‌های جبران کمبود مرغ در میان مدت، راه اندازی واحدهای مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالاست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط