جمعه 13 مهر 1403 - 20:46

کد خبر 651831

جمعه 13 مهر 1403 - 18:35:49


تراشه اختصاصی هواوی برای کامپیوترهای شخصی احتمالا زمستان امسال از راه می‌رسد


زومیت/ گفته می‌شود هواوی تراشه‌ی اختصاصی کرین برای کامپیوترهای شخصی را زمستان امسال راهی بازار می‌کند.

به‌ادعای یکی از افشاگران در ویبو، عرضه‌ی تراشه‌ی اختصاصی هواوی که به‌طور ویژه برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است، با تأخیر، در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ (دی تا اسفند ۱۴۰۳) از راه می‌رسد. پیش از این انتظار می‌رفت تراشه‌ی لپ‌تاپی هواوی پیش‌از آغاز سال ۲۰۲۵ معرفی شود.

به‌نظر می‌رسد تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌ی Kirin PC، نتیجه‌ی برنامه‌ی فشرده‌ی عرضه‌ی محصولات جدید هواوی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ باشد. با توجه به رونمایی از محصولات پرطرفداری همچون سری نوا ۱۳، تبلت‌ میت‌پد، لپ‌تاپ Hi Notebook، نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل HarmonyOS Next، سری میت ۷۰ و میت X6، به‌نظر می‌رسد هواوی بر اولویت‌بندی این محصولات تمرکز کرده و می‌خواهد تراشه‌ی لپ‌تاپی خود را در زمانی بهتر معرفی کند.

تراشه‌ی مخصوص کامپیوترهای شخصی هواوی که با الهام از معماری سری M اپل طراحی شده است، با بهره‌گیری از طراحی یکپارچه‌‌ی رم، عملکرد و کارایی بالاتری را نوید می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تراشه‌ی لپ‌تاپی هواوی به قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی مجهز باشد و تجربه‌ی کلی کاربر را بهبود ببخشد.

مدیریت حرارتی یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی است که گفته می‌شود هواوی به‌طور جدی به آن می‌پردازد. با توجه به عدم سابقه‌ی هواوی در ساخت تراشه‌های لپ‌تاپ، احتمال دارد در مقایسه با رقبای خود، با چالش‌هایی در زمینه‌ی بهره‌وری انرژی مواجه شود.

تأخیر احتمالی در عرضه‌ی تراشه‌ی لپ‌تاپی هواوی ممکن است تصمیمی استراتژیک از سوی هواوی باشد تا اطمینان حاصل کند توان رقابت مؤثر در بازار را دارد. با اختصاص زمان بیشتر برای توسعه و بهبود محصول، هواوی می‌تواند مشکلات احتمالی تراشه را برطرف کند.

با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، معرفی تراشه‌ی اختصاصی برای لپ‌تاپ می‌تواند به نقطه‌ی عطف مهمی در تاریخ این شرکت تبدیل شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط