شنبه 14 مهر 1403 - 11:04

کد خبر 652105

شنبه 14 مهر 1403 - 08:39:20


آغاز آسفالت‌ریزی راه‌های عشایری استان مرکزی


ایرنا/ رئیس اداره امور عشایر استان مرکزی گفت: آسفالت‌ریزی راه‌های مناطق عشایری این استان با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده آغاز شد.

روح‌الله نظامی، رئیس اداره امور عشایر استان مرکزی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات امسال برای افزایش سطح خدمات عمومی در مناطق عشایری ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که این میزان برای آسفالت‌ریزی راه‌های دسترسی هزینه می‌شود.
وی افزود: با این میزان اعتبار 3/5 کیلومتر راه دسترسی عشایر در شهرستان ساوه و ۹ کیلومتر نیز در شهرستان ساوه آسفالت‌ریزی می‌شود.
نظامی با بیان اینکه زیرسازی این ۱۲ کیلومتر به طور کامل انجام شده و هم‌اکنون پیمانکاران در حال آسفالت‌ریزی هستند، یادآور شد: ۱۷ مهرماه همزمان با هفته ملی عشایر و روستا راه‌های ارتباطی عشایر در ساوه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: ۹ کیلومتر راه دسترسی در شهرستان زرندیه نیز تا شروع بارش‌ها به اتمام می‌رسد تا همزمان با دهه مبارک فجر شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.
رئیس اداره امور عشایر استان مرکزی یادآور شد: اعتبار طرح آسفالت‌ریزی راه‌های دسترسی مناطق عشایری استان مرکزی شامل ۳۰ میلیارد ریال از محل تأمین ۵۲۰ تن قیر رایگان و بقیه از محل مالیات بر ارزش‌افزوده و اعتبارات استانی اداره امور عشایر استان مرکزی تأمین شده است.
وی گفت: عشایر استان مرکزی دارای بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه دسترسی و ایل‌راه بوده که مطالعات و مستندسازی در این جاده‌ها آغاز شده است.
نظامی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.
وی خاطرنشان کرد: پس از انجام مطالعات، برخی از جاده‌های عشایر استان مرکزی با تأمین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی ایل‌راه‌های مالرو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط