شنبه 14 مهر 1403 - 10:57

کد خبر 652130

شنبه 14 مهر 1403 - 08:53:42


افزایش تولید برنج در گیلان و عدم نیاز به واردات


فارس/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش تولید برنج خبر داد و گفت: با توجه‌ به میزان مطلوب تولید و موجودی برنج وارداتی در انبارهای کشور، نیاز به واردات برنج به کشور طی امسال متصور نیست.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از افزایش تولید برنج در گیلان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته دویست هزار تن و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هفتصد هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جزئیات افزایش تولید برنج در استان افزود: امسال با چهار میلیون و هفتصد هزار تن شلتوک، تولید 2 میلیون و هفتصد هزار تن برنج در سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده نیاز داخلی را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از احتمال عدم نیاز به واردت برنج به کشور خبر داد و گفت: با توجه‌ به میزان مطلوب تولید و موجودی برنج وارداتی در انبارهای کشور، نیاز به واردات برنج به کشور طی امسال متصور نیست.

محمدی با اشاره به اقدامات مناسب برای افزایش سطح بهره‌وری تولید برنج در استان بیان کرد: با توجه‌ به شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از تقویم زراعی، بذور اصلاح و گواهی شده، مصرف کودهای کشاورزی به‌صورت متوازن به‌ ویژه مصرف کودهای پا سه و فسفات استاندارد موردنیاز، مبارزه با علف‌های هرز، توسعه کشت و برداشت مکانیزه، مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت مصرف بهینه آب و به‌کارگیری روش آبیاری تناوبی محصول، میزان تولید مورد انتظار برنج در کشور و استان محقق می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط