شنبه 14 مهر 1403 - 11:58

کد خبر 652212

شنبه 14 مهر 1403 - 09:52:39


هشدار وقوع سیل در برخی مناطق کرمان


فارس/ طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از امروز تا سه‌شنبه در مناطق جنوب غربی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

بنا به اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه در کویر مرکزی و شرق کشور وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه شمالی و شرق استان دور از انتظار نیست.

همچنین طی این مدت در مناطق جنوب غربی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود که جاری‌شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

مناطق نیمه شمالی، شرق و جنوب غرب استان شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت، نرماشیر تحت تاثیر این پدیده هستند.

احتمال جاری‌شدن روان آب در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در شمال و شرق استان محتمل است.

باتوجه‌به وزش باد نسبتاً شدید در مناطق مستعد گردوخاک کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خودداری از رفتن به فضای باز به‌ویژه سالمندان کودکان و گروه‌های حساس، عدم اتراق و برپاکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط