شنبه 14 مهر 1403 - 18:02

کد خبر 652760

شنبه 14 مهر 1403 - 16:01:00


اشکودا الروک معرفی شد؛ ارزان ترین کراس اوور کامپکت برقی اروپا


/ اشکودا به‌ تازگی شاسی‌بلند کامپکت جدید خود با نام الروک (Elroq) را به‌ طور رسمی معرفی کرده است. این خودرو که در رده‌ای پایین‌تر از مدل بزرگ‌تر انیاک (Enyaq) قرار می‌گیرد، بسیاری از ویژگی‌ها و قطعات خود را با این مدل به اشتراک گذاشته و با قیمت پایه ۳۳,۰۰۰ یورو به فروش می‌رسد.

1403/07/11 - 12:01

مشخصات فنی و ابعاد اشکودا الروک
در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود. این تیپ‌ها از لحاظ برد حرکتی و فناوری متفاوت از هم هستند. مدل پایه که با نام الروک ۵۰ شناخته می‌شود، به باتری ۵۵ کیلووات ساعتی مجهز بوده و با شارژ کامل می‌تواند تا ۳۷۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. در این نسخه موتور برقی ۱۶۸ اسب بخاری روی محور عقب قرار دارد. اما مدل پرچمدار که حامل کد ۸۵ است، دارای پیشرانه دو موتوره با خروجی ۲۸۱ می‌باشد. این مدل در صورت شارژ کامل باتری ۸۲ کیلوواتی تا ۵۶۰ کیلومتر مسافت را پوشش می‌دهد. در آینده نسخه چهار چرخ محرک این مدل با پسوند X روانه بازار خواهد شد.

در جدول زیر می‌توانید به طور خلاصه مشخصات هر تیپ را مشاهده کنید.

تیپبرد (کیلومتر)ظرفیت باتریقدرت پیشرانه
الروک ۵۰۳۷۰۵۵ کیلووات ساعت۱۶۸ اسب بخار
الروک ۶۵۴۰۰۶۳ کیلووات ساعت۲۰۱ اسب بخار
الروک ۸۵۵۶۰۸۲ کیلووات ساعت۲۸۱ اسب بخار
الروک ۸۵ ایکس (چهار چرخ محرک)۵۶۰۸۲ کیلووات ساعت

الروک طولی برابر با ۴۴۸۸ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۸۸۴ میلیمتر، ارتفاعی برابر با ۱۶۲۵ میلیمتر و فاصله محوری برابر با ۲۷۶۵ میلیمتر دارد. طراحی خارجی این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید اشکودا، موسوم به «Modern Solid» انجام شده؛ در این زبان طراحی فاکتورهایی مثل استحکام، کارایی و اصالت مورد تأکید هستند.

طراحی و امکانات داخلی
بدون تردید شاخص‌ترین ویژگی کابین اشکودا الروک را باید نمایشگر بزرگ ۱۳ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد دانست. جالب اینکه این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم سرگرمی خودرو به دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی چت جی پی تی مجهز است. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتال کوچک اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در کابین اشکودا الروک از مواد بازیافتی به طور گسترده استفاده شده؛ ترکیب رنگ نارنجی با خاکستری نیز تضاد زیبایی را پدید آورده است. فضای بار این کراس اوور جدید ۴۷۰ لیتر حجم دارد.

قیمت و زمان عرضه
الروک ارزان‌ترین کراس اوور کامپکت برقی اروپا محسوب می‌شود. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، پیش‌فروش این خودرو با قیمت پایه ۳۳ هزار یورو آغاز شده، روند تحویل سفارشات مشتریان نیز از سال آینده کلید خواهد خورد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط