شنبه 14 مهر 1403 - 23:39

کد خبر 653006

شنبه 14 مهر 1403 - 18:42:05


سامسونگ عرضه فضای ذخیره‌سازی فوق سریع SSD خود را شروع کرد


زومیت/ سامسونگ تولید انبوه فضای ذخیره‌سازی فوق‌سریع SSD جدید خود به نام PM9E1 را آغاز کرد.
 
بنابر بیانیه رسمی سامسونگ، شرکت کره‌ای سامسونگ به‌تازگی تولید انبوه فضای ذخیره‌سازی فوق‌سریع SSD خود به نام PM9E1 را آغاز کرد. این SSD که از رابط PCIe 5.0 بهره می‌برد، به‌عنوان یکی از حافظه‌های ذخیره‌سازی قدرتمند و کارآمد برای کاربردهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد.

فضای ذخیره‌سازی PM9E1 با استفاده از کنترلر ۵ نانومتری نسل هشتم V-NAND ساخته شده است که عملکرد و کارایی انرژی زیادی ارائه می‌دهد. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی این SSD به‌ترتیب به ۱۴٫۵ و ۱۳ گیگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسد که بیش از دوبرابر سرعت نسل قبلی است. این عملکرد انتقال داده‌های حجیم و پیچیده هوش مصنوعی را به‌سرعت امکان‌پذیر می‌سازد.

 Samsung
جدیدترین SSD سامسونگ در ظرفیت‌های مختلف ۵۱۲ گیگابایت و ۱ و ۲ و ۴ ترابایت عرضه می‌شود. ظرفیت ۴ ترابایتی آن برای کاربرانی مناسب است که به فضای ذخیره‌سازی فراوان برای فایل‌های حجیم مانند محتواهای تولید‌شده با هوش مصنوعی و برنامه‌های سنگین و ویدئوهای با وضوح‌ چشمگیر نیاز دارند.

یکی از ویژگی‌های برجسته PM9E1، بهبود ۵۰ درصدی در بخش انرژی آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا عمر باتری دستگاه‌هایی که از این SSD استفاده می‌کنند، بیشتر شود؛ در‌نتیجه، برای کاربردهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی ایدئال خواهد بود.

سامسونگ تدابیر امنیتی ویژه‌ای را نیز برای PM9E1 ترتیب داده است. این SSD سامسونگ از پروتکل امنیتی و مدل داده (SPDM) نسخه‌ی ۱/۲ استفاده می‌کند که شامل فناوری‌های «کانال امن» و «احراز هویت دستگاه» و «تأییدیه دست‌کاری فریم‌ور» است. این تدابیر از حملات زنجیره‌ی تأمین و دست‌کاری داده‌ها در طول فرایند تولید و توزیع بسیار کمک می‌کنند.

با آغاز تولید انبوه PM9E1، سامسونگ قصد دارد محصولات پیشرفته‌ی SSD خود را به سازندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان عرضه و در آینده، محصولات مصرفی مبتنی‌‌بر PCIe 5.0 را نیز معرفی کند تا رهبری خود را در بازار هوش مصنوعی تثبیت کند.

بنابر گفته‌ی سامسونگ، این SSD جدید با ترکیب عملکرد بالا و انرژی بهینه و امنیت فراوان انتخابی ایدئال برای کاربردهای هوش مصنوعی و کاربران حرفه‌ای است که به دنبال بهترین عملکرد می‌گردند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط