شنبه 14 مهر 1403 - 23:37

کد خبر 653015

شنبه 14 مهر 1403 - 18:50:46


صادرات ۸۷۰ تن ماهی خشک از قشم


مهر/ رئیس اداره دامپزشکی قشم از صادرات بیش از ۸۷۰ تن ماهی خشک از این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۶۰ تن ماهی یال اسبی از این جزیره به خارج از کشور صادر شده است.

محمدصدیق ارم، رئیس اداره دامپزشکی قشم اظهار کرد: صادرات محصولات پس از نظارت و تأیید آن از سوی دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است، افزود: حفظ سرمایه‌گذاری عظیمی که در بخش دام و طیور و آبزیان انجام شده است و مولد سازی آن نیاز به حمایت‌های جدی دامپزشکی در بخش‌های پیشگیری، واکسیناسیون، تشخیصی و درمانی دارد.

مدیرکل دامپزشکی شهرستان قشم تصریح کرد: اقدامات تشخیصی دامپزشکی از جمله فعالیت‌های حساس و علمی ارزشمندی است که به دستورالعمل‌های درمانی جهت داده و به انجام اقدام درست درمانی کمک شایانی می‌کند.

ارم در خصوص واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در قشم نیز بیان داشت: در این مدت، ۳۹ هزار و ۲۴۵ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی در این جزیره واکسینه شده‌اند و بیش از ۸۵۶ مورد بازدید کارشناسی در راستای اجرای سیستم مراقبت از بیماری‌های دامی در سطح دامداری‌های این شهرستان مرزی انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل شش پرونده قضائی برای اصناف مختلف از جمله قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و دیگر عرضه‌کنندگان محصولات پروتئینی در قشم در یکسال گذشته، گفت: در این بازه زمانی سه واحد متخلف پلمپ شده‌اند و ۱۱ تن فرآورده خام دامی فاسد معدوم شده است.

رئیس اداره دامپزشکی قشم همچنین به نقش آموزش در آگاه سازی دامداران این جزیره در مدیریت و کنترل بیماری‌های دامی اشاره کرد و افزود: در این راستا امسال ۱۵ جلسه و دوره آموزشی در رابطه با بیماری تب مالت، تب کریمه کنگو، آنفلوآنزای طیور و سایر بیماری‌های دامی برای دامداران، مرغداران و قصابان در شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار شد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط