شنبه 14 مهر 1403 - 23:42

کد خبر 653027

شنبه 14 مهر 1403 - 19:00:12


صادرات ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی


مهر/ مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی خبر داد.

محمدعلی بخشی کارشک، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نمونه برداری از طیور بومی در ۷۰ روستا انجام و موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ مازاد بر مصرف از خراسان جنوبی صادر شده که رتبه اول صادرات فرآورده‌های دامی را در استان دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: دومین محصول صادر شده از خراسان جنوبی کرک بوده که غالباً مقصد آن چین است و ۳۶۰ تن امسال تاکنون در این زمینه صادرات انجام شده است.

وی میزان جمعیت دام استان را شامل یک میلیون و ۸۰۰ رأس دام سبک و ۳۰ هزار رأس دام سنگین دانست و گفت: از نظر جمعیت شتر دومین استان هستیم.

بخشی از ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان خبر داد و یادآور شد: طبق برنامه بین المللی با سه سال واکسیناسیون توده‌ای، بیماری ۱۰۰ درصد ریشه کن شده است.

محمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز دامپزشکی را زمینه ساز امنیت غذایی و از ارکان اساسی در این حوزه عنوان کرد و گفت: عقل سالم در بدن سالم است و بدن سالم، نیازمند تغذیه سالم است که در نهایت باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: غذای سالم جز با پرورش دام سالم حاصل نمی‌شود و عمده این تغذیه سالم مرتبط با حوزه کاری دامپزشکی است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط