یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 01:34

کد خبر 653080

شنبه 14 مهر 1403 - 19:57:22


دانش‌آموزان استثنایی کردستان ۲ رتبه برتر کشوری کسب کردند


ایرنا/ رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان گفت: ۲ رتبه اول کشوری (گروهی و انفرادی )توسط دانش‌آموزان استثنایی استان در دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی کسب شد.

طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان ظهار کرد: دهمین دوره ‌جشنواره نوجوان خوارزمی و شبکه یادگیری دانش‌آموزان با حضور دانش آموزان دوره اول متوسطه استثنایی و دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استان برگزار شد و سه دانش آموز توانمند متوسطه دخترانه بهاران شهرستان سنندج موفق به کسب رتبه اول شدند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بار دوم در این جشنواره حضور پیدا کردند، گفت: "دنیا غلامی" و"سنا طلعتی مودت" دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای بهاران سنندج در محور بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی با صرف فعل "خواستن توانستن است" حائز این افتخارآفرینی شدند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: "اوین نادری "دانش‌آموز با نیاز ویژه ذهنی پایه هشتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای بهاران سنندج نیز در محور فرهنگ و هنر زیر محور عکس روایی این دوره از جشنواره موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.
وی مدرسه محوری، پژوهش محوری، مشارکت پذیری و موقعیت محوری را اصول مهم در برگزاری تمام مراحل این جشنواره عنوان کرد و گفت: در این دوره از جشنواره دانش آموزان با نیازهای ویژه در محورهایی از جمله حکمت و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، زبان‌های خارجی و آداب و مهارت زندگی شرکت کردند.‌
محمدی افزود: نحوه شرکت دانش‌آموزان به صورت انفرادی و گروهی است و دانش‌آموزان در مرحله مدرسه‌ای می‌توانند در چندین محور جشنواره شرکت کنند اما در مراحل بعد صرفاً در یکی از محورهای جشنواره به عنوان نماینده مدرسه معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در نهمین دوره ‌جشنواره نوجوان خوارزمی امکان حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شد، یادآور شد: رتبه های اول کشوری در محورهای سلامت و تربیت بدنی و بازارچه‌های کسب و کار توسط دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در نهمین دوره جشنواره کسب شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط