یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:54

کد خبر 653439

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 08:40:56


رقابت داغ بین گزینه‌های بومی استانداری مازندران


مهر/ گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار جدید در مازندران به اوج رسیده و ساختمان سفید منتظر پاگشایی بیست و ششمین سکاندار است.

مازندران بعد از انقلاب اسلامی چهره‌های مختلفی را به عنوان استاندار و سکاندار این استان به خود دیده است. شخصیت‌هایی که هر یک با سلایق خاص خود در دوره‌ای این استان بزرگ را مدیریت کرده‌اند.

با روی کار آمدن دولت چهاردهم گمانه زنی برای استاندار جدید در مازندران شروع شده و هر روز لیستی از نام‌ها و چهره‌ها مطرح می‌شود. گروه‌ها و شبکه‌های مجازی به عنوان حامیان استانداران جدید تشکیل و همانند دوران انتخابات رقابت‌ها برای تصدی این صندلی شروع شده است.

در میان گزینه‌ها نام محمدعلی محسنی بندپی، عیسی کاکویی، علی نبیان، مهدی عبوری، یونسی رستمی، نجفی خوشرودپی، عباسعلی رضایی، جواد واحدی و برخی شخصیت‌های غیربومی دیده می‌شود که عزم خود را برای صندلی بیست و ششم در مازندران جزم کرده‌اند.

از ابتدای انقلاب اسلامی در چهار بازه زمانی استان مازندران با سرپرست مدیریت شد که مجموع مدت این دوره‌های سرپرستی ۱۰ ماه و ۲۰ روز بود. سه نفر پیشینه ۲ دوره استاندار شدن در مازندران را دارند. در تازه‌ترین تغییر نیز یوسف نوری استاندار مازندران شد

با کناره گیری جعفر رحمان زاده به عنوان یکی از نامزدهای تصدی این عنوان و انتصاب نجفی به عنوان معاون امور بین الملل معاون اول رئیس جمهور و عباسعلی رضایی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ شنیده‌ها از نهایی شدن ۳ گزینه در کمیته انتصابات وزارت کشور خبر می‌دهند.

در حال حاضر شاهین استانداری بیشتر بالای سر انوشیروان محسنی بندپی، مهدی یونسی رستمی و یک غیربومی پرواز می‌کند و پیش بینی می‌شود دولت چهاردهم و وزیر مازندرانی کشور روی این گزینه‌ها به اجماع برسند.

رقابت داغ بین گزینه های بومی استانداری مازندران

انوشیروان محسنی بندپی

انوشیروان محسنی بندپی (زاده ۱۳۳۵ در نوشهر) از سال ۹۴ تا کنون معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی ایران می‌باشد. وی دومین مدیرعامل بیمه سلامت کشور و در سه دوره ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده انتخابیه شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلاردشت بود. همچنین طی سالهای ٩٢ تا ۹۴ نیز رئیس سازمان بیمه سلامت بوده است.

تاکنون نشست‌های شبانه و روزانه مختلفی در مناطق مختلف استان مازندران برای معرفی گزینه‌های نهایی استانداری برگزار شد و این نشست‌ها خروجی مناسبی نداشت و سبب قهر برخی از گزینه‌ها و ترک جلسات نیز شده است.

به اعتقاد برخی از فعالان سیاسی، اما جبهه اصلاحات مازندران در راستای منفعت طلبی و فرصت طلبی بدون توجه به شاخص‌ها و مرام نامه خود به گزینه‌های غیر حزبی برسد، نشان از افول و بی تدبیری سران خسته و منفعت طلب این جریان دارد.

طی یکماه گذشته گروه‌هایی در فضایی مجازی به عنوان حامیان گزینه‌های احتمالی استانداری مازندران تشکیل شد که در آن شخصیت‌های مختلف فعال در ستادهای انتخاباتی پزشکیان حضور دارند و جالب آنکه برخی از آن خود را برای کسب منصب و سمت مستحق‌تر از دیگران تلقی می‌کنند.

فضای ایجاد شده برای معرفی گزینه‌های استانداری، فضای مازندران به دوران انتخابات شبیه کرده است که در آن نامزدها و حامیان تلاش می‌کنند با معرفی نامزدها و گزینه‌های مدنظر خود، افکار عمومی را ترغیب کنند تا از دولت برای انتصاب فرد مدنظر مطالبه گری داشته باشند.

مهدی یونسی رستمی

مهدی یونسی رستمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دارای مدرک دکتری تخصصی ارولوژی است که ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در کارنامه دارد. او پس از یک سال سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اردیبهشت ۱۳۸۲ با حکم مسعود پزشکیان که وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود به عنوان رئیس این دانشگاه منصوب شد و رئیس ستاد پزشکیان برای انتخابات در مازندران است.

رقابت داغ بین گزینه های بومی استانداری مازندران

برخی گروه‌ها با عنایت به خواست عمومی و در راستای تحقق شعار وفاق ملی، کنش‌گران سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی این خطه سرفراز، از جنگل‌های سرسبز رامسر تا گلوگاه همیشه پایدار از شهر دماوند همیشه استوار آمل تا بابل و ساری پرافتخار و روستا به روستا و شهر به شهر این نگین نقشه ایران، مازندران، حمایت قاطع خود را از گزینه مدنظر خود اعلام کردند و اعتقاد دارند انتصاب ایشان در قامت استاندار مازندران، با عنایت به قدرت و توان اجماع‌سازی، سوابق درخشان مدیریتی، شناخت جامع از استان و برنامه‌های محوری و اجماع عمومی فراگیر در سطح استان که در حمایت از ایشان ایجاد شده، رشد و توسعه عدالت‌محورانه مازندران و تحقق شعار وفاق ملی دولت حضرتعالی را در پی خواهد داشت.

پای یک غیربومی در میان است

گرچه تلاش و رقابت گزینه‌های بومی برای کسب نظر اعتماد دولت برای رسیدن به ساختمان سفید استانداری ادامه دارد و به اوج رسیده است اما پیش بینی می‌شود بیست و ششمین استاندار مازندران از خارج از استان و گزینه غیربومی باشد و نام‌هایی نیز در این زمینه مطرح است که در بین آنان نام یک فرد پررنگ‌تر از دیگر است.

در حالی که بازار گمانه زنی و رقابت گروه‌ها برای اجماع و معرفی گزینه‌های مدنظر داغ است اما مردم و مسئولان مازندران برنامه محوری و توجه برای حل مشکلات استان را از مسؤولان جدید طلب دارند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه اظهار کرده بود هر فردی که به عنوان استاندار یا فرماندار و غیره منصوب می‌شود باید برنامه داشته باشد تا هم نقشه راه وی مشخص باشد و هم مردم بتوانند از وی مطالبه گری کنند.

تکلیف گزینه استانداری مازندران طی روزهای آینده مشخص می‌شود و باید دید آیا دولت روی گزینه بومی به اجماع می‌رسد یا نیروی غیربومی.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط