یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:50

کد خبر 653591

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:07:36


مربی تیم ملی اسکواش زنان: امیدوارم با اقتداری سهمیه المپیک را کسب کنیم


ایسنا/مربی تیم ملی اسکواش بانوان گفت: تلاش بر این است که با شرکت در مسابقات جایزه دلاری رنکینگ خود را ارتقاء دهیم و شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ افزایش دهیم.
الهام رمضانی پس از مدال طلای فرشته اقتداری در مسابقات انجمن حرفه‌ای اسکواش بازان جهان که از جایزه سه هزار دلاری برخوردار بود، اظهار کرد: این مسابقه رنکینگ جهانی داشت و فرشته اقتداری با کسب عنوان قهرمانی که نخستین طلای تاریخ اسکواش زنان بود رنکینگ خود را طی دو مسابقه‌ای که امسال در هند و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی داشت از ۴۴۷ تا ۲۸۸ ارتقاء داد که موفقیت بزرگی برای اسکواش ایران بود.
وی گفت: با توجه به این که اسکواش در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس حضور دارد، برگزاری این گونه مسابقات که رنکینگ جهانی دارد به احتمال زیاد انتخابی المپیک محسوب می‌شود. تلاش بر این است که با شرکت در مسابقات جایزه دلاری رنکینگ خود را ارتقاء دهیم و شانس کسب سهمیه المپیک در بخش دختران اسکواش باز را افزایش دهیم.
مربی تیم ملی اسکواش ماموریت بعدی فرشته اقتداری را شرکت در مسابقات جایزه ۶ هزار دلاری در پرتغال عنوان کرد و گفت: برای افزایش رنکینگ فرشته اقتداری ۳ تورنمنت دیگر تا پایان سال پیش بینی کردیم که البته چون جایزه ۶ هزار دلاری دارد سطح آن حرفه‌ای‌تر و بالاتر از ۲ تورنمنت قبلی است که رنکینگ بالاتری دارد. برای این که بتوانیم در آینده سهمیه المپیک را کسب کنیم باید در چنین رقابت‌هایی شرکت کنیم تا با افزایش رنکینگ شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک افزایش دهیم.
رمضانی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ریزی شما تنها روی فرشته اقتداری است یا برای سایر دختران اسکواش باز نیز برنامه دارید، اظهار کرد: ما پتانسیل‌های دیگری نیز داریم که در صورت سرمایه‌گذاری روی آن ها در آینده می‌توانیم بازیکنان خوب دیگری در حد و اندازه فرشته اقتداری داشته باشیم.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کردید اقتداری در مسابقات انجمن حرفه‌ای اسکواش بازان جهان به مدال طلا دست پیدا کند، گفت: چون قرعه سختی داشت تصور قهرمانی از او نداشتیم اما با برتری مقابل شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها و پس از راهیابی به فینال این امید را می‌دادم که او می‌تواند تاریخ سازی کند که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.
رمضانی یکی از مشکلات این رشته را نداشتن اسپانسر شاخص عنوان کرد و افزود: اکثر اسپانسرها دنبال نتیجه زود هنگام هستند که در اسکواش امکانپذیر نیست. سالیان سال باید روی یک ورزشکار سرمایه‌گذاری کرد تا نتیجه دلخواه حاصل شود. البته در این مسابقات فدراسیون حمایت خوبی برای اعزام این ورزشکار داشت که امیدوارم با موفقیتی که اقتداری کسب کرد شرایط بهتری در جذب اسپانسر داشته باشیم.
مربی تیم ملی اسکواش بانوان در پایان افزود: هدف‌گذاری اصلی ما کسب سهمیه المپیک اسکواش است که امیدوارم این اتفاق برای اولین بار توسط فرشته اقتداری رقم بخورد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط