یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:56

کد خبر 653610

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:20:30


انسداد ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در اسدآباد


فارس/ مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان اسداباد 17حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

مجید رکنیان، مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد اظهار کرد: انسداد چاه‌های غیر مجاز در شهرستان اسدآباد به روز شده و به محض صدور حکم قضایی، مسدود می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدایی سال 93 تاکنون 297 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اسدآباد مسدود شده است گفت: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش از 13میلیون و 448 هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد مجموع طول انسداد این تعداد چاه غیر مجاز در شهرستان را 9 کیلومتر و 600 متر دانست و افزود: در حال حاضر 6 پرونده چاه غیر مجاز در جریان رسیدگی در محاکم قضایی شهرستان وجود دارد که به محض صدور حکم قضایی با اخطار به مالک چاه، نسبت به انسداد آن اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی کارگروه سازگاری با کم آبی مقرر شده است در شهرستان اسدآباد تا پایان سال جاری 10 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود که از ابتدای سال تاکنون 17 حلقه چاه غیر مجاز، بیش از برنامه ابلاغی مسدود شده است.

رکنیان یادآور شد: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش 150 هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون از حفر 3 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان جلوگیری شده است گفت: گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در شهرستان به صورت شبانه‌روزی بر دشت‌های شهرستان نظارت دارند.

مدیر منابع شهرستان اسدآباد ضمن درخواست از مردم شهرستان جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی خاطرنشان کرد: شماره تلفن3151 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت حفر چاه غیر مجاز، بهره‌برداری بیش از پروانه از چاه، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و در مجموع تخلفات حوزه آب است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط