یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:51

کد خبر 653617

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:23:16


۹ نوزاد سه قلو در بیمارستان هاجر شهرکرد طی یک ماه اخیر متولد شدند


ایرنا/ سرپرست مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ نوزاد سه قلو طی یک ماه اخیر در این بیمارستان به دنیا آمدند.

ندا صیفی، سرپرست مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: یک بانوی اهل شهرستان کیار در سن ۲۲ سالگی فرزندان سه قلوی خود را در بیمارستان هاجر(س) شهرکرد به دنیا آورد.
وی افزود: این نوزادان که هر سه پسر هستند هم‌اکنون در بخش NICU بیمارستان هاجر(س) شهرکرد تحت مراقبت قرار دارند.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد تصریح کرد: همچنین یک بانوی ۳۸ ساله اهل شهرستان لردگان صاحب فرزندان سه قلو شد.
صیفی با بیان اینکه حال عمومی این نوزادان و مادرشان خوب است افزود: این نوزادان سه قلو تازه متول شده ۲ پسر و یک دختر هستند و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند.
وی یادوآر شد: چند روز گذشته نیز یک بانوی دیگر نوزادان سه قلوی پسر خود را در بیمارستان هاجر(س) شهرکرد به دنیا آورد و با حال خوب از بیمارستان مرخص شدند.
به گفته صیفی، آموزش شیردهی صحیح به نوزادان، مشاوره‌های مراقبتی و اهدای بسته‌های حمایتی از سوی ستاد فرمان امام(ره) از جمله خدمات برای این خانواده‌هاست.
بنا بر اعلام مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری در سه ماهه نخست امسال ۱۷۴ مورد چندقلوزایی شامل دوقلوها و سه‌قلوها در این استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: هفت هزار و۶۱ مورد واقعه ولادت در نیمه نخست امسال در این استان به ثبت رسید که از این تعداد واقعه ولادت سه هزار و ۶۵۲ تولد پسر و سه هزار و ۴۰۹ تولد دختر به ثبت رسیده است.
سید مهدی موسوی در گفت وگویی با ایرنا افزود: نسبت جنسیت ولادت در نیمه نخست امسال ۱۰۷ بود به این معنی که به ازای تولد هر یکصد دختر، ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت هفت هزار و ۱۱۷ واقعه تولد در نیمه نخست سال گذشته گفت: نرخ ولادت در نیمه نخست امسال ۱۳.۸۹ صدم در هر هزار نفر است که نسبت به ۱۴.۶ در هر هزار نفر سال گذشته معادل ۱۷ صدم درصد در هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود سیر کاهشی ولادت در نیمه نخست امسال؛ میزان ولادت در شهرستان‌های لردگان با تفاوت نرخ ۱.۵۳ بالاترین نرخ، سامان با چهار صدم و فارسان با ۶۷ صدم درصد در هزار نفر مثبت بوده است.
وی ادامه داد: همچنین شهرستان فلارد نیز با تفاوت نرخ ۲.۴ صدم درصد کاهشی‌ترین نرخ ولادت استان را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده است.
موسوی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳۶ مورد ۲ قلو و ۶ مورد سه قلوزایی شامل ۲ مورد در شهرکرد، ۲ مورد لردگان و فارسان و بروجن هر کدام یک مورد به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال ۱۵ مورد معادل ۲ دهم درصد از موالید مربوط به پدران ۶۰ سال و بیشتر بوده است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط