یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:45

کد خبر 653667

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:01:00


ورود رسمی «لیپ موتور» به بازار اروپا


/ شرکت چینی لیپ موتور قصد دارد با همکاری استلانتیس محصولات خود را در اروپا نیز عرضه کند. این کمپانی در فاز نخست می‌خواهد دو مدل برقی T03 و C10 را در قاره سبز به فروش برساند. هر دوی این مدل‌ها اقتصادی هستند و با توجه به قیمت پایین می‌توانند برای مشتریان جذابیت داشته باشند.

عرضه مدل‌های T03 و C10 در اروپا
محصولات خودروساز چینی در اروپا توسط شرکتی به نام «لیپ موتور اینترنشنال» به فروش خواهد رسید. این شرکت در حقیقت یک سرمایه‌گذاری مشترک بین استلانتیس و لیپ موتور به شمار می‌رود و از حمایت برندهای مطرحی همچون پژو، سیتروئن و فیات برخوردار است. به لطف این موضوع، لیپ موتور شبکه گسترده‌ای از خدمات و نمایندگی‌های فروش را در اروپا ایجاد کرده است.

احتمالاً نام T03 برای برخی مخاطبان آشنا خواهد بود، چرا که این هاچبک برقی چندی پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در معرض دید عموم قرار گرفت و در لیست وارداتی‌ های شرکت پارس خودرو قرار دارد. نسخه‌ای که در اروپا عرضه خواهد شد، با شارژ کامل باتری و طبق استاندارد WLTP می‌تواند تا ۲۶۵ کیلومتر مسافت را طی کند. مشتریان اروپایی با پرداخت ۱۸,۹۰۰ یورو امکان خرید این هاچبک برقی را خواهند داشت. کراس اوور خانوادگی C10 دیگر مدلی است که لیپ موتور در اروپا به فروش می‌رساند. این کراس اوور هم با شارژ کامل باتری قادر است تا ۴۲۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. برای این خودرو قیمتی برابر با ۳۶,۴۰۰ یورو تعیین شده است.

آیا قیمت پایین کافی خواهد بود؟
لیپ موتور با تولید بسیاری از قطعات خود به صورت داخلی، توانسته قیمت نهایی محصولات خود را کاهش دهد و آنها را با برچسبی رقابتی وارد میدان کند. البته هر چند قیمت دو مدل T03 و C10 از بسیاری از رقبای اروپایی و کره‌ای پایین‌تر است، اما چالش اصلی لیپ موتور، ناشناخته بودن برند و اعتماد کم مشتریان به آن خواهد بود. ناگفته نماند لیپ موتور برنامه دارد تا در سه سال آینده، هر سال یک خودروی جدید به بازار اروپا عرضه کند. این کمپانی امیدوار است با تکیه بر شهرت استلانتیس و شبکه خدماتی گسترده آن، بتواند جایگاه خود را در بازار مدل‌های برقی اروپا تثبیت کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط