یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:51

کد خبر 653708

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:17:00


210 هزار کارت هوشمند ملی در البرز تحویل متقاضیان شد


ایرنا/ مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: بیش از ۲۱۰ هزار کارت ملی هوشمند از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان به متقاضیان تحویل شده است.

عباس فتح‌اللهی، مدیرکل ثبت احوال البرز اظهار کرد: در این مدت ۲۴۵ هزار و ۹۹۶ درخواست صدور کارت هوشمند اخذ شد که بیش از ۸۰ درصد از آنها کارت‌های خودرا دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز ۳۱ هزار و ۷۴ کارت ملی هوشمند در استان البرز آماده تحویل به متقاضیان است.
فتح اللهی اضافه کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.
وی افزود: با توجه به سیاست‌های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره‌گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدور کارت‌های هوشمند فراهم کرده است.
فتح‌اللهی یادآور شد: امسال اسامی امیرعلی، امیرحسین و امیرعباس برای پسران و فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا برای دختران تازه متولد شده استان البرز بیشترین فراوانی را داشتند.
وی همچنین در خصوص فعالیت سامانه سهیم، یادآور شد: این سامانه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور است که اطلاعات فردی، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی در این درگاه قابل مشاهده است.
مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: از این پس اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج شده در پایگاه مذکور است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط