یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:08

کد خبر 653762

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:10:00


مدیریت شهری گرگان بر مدار ناکارمدی‌ها


فارس/ بسیاری از شهروندان گرگانی از عملکرد دوره ششم شورای اسلامی شهر، شهردار گرگان، عدم پاسخگویی به مردم و پروژه‌هایی که بر زمین‌مانده رضایت ندارند.

در هفته‌های اخیر شاهد بودیم برخی اعضا شورای شهر گرگان، به عملکرد شهردار گرگان انتقاد داشتند و موافق تصویب سلب تفویض اختیار شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی بودند اما گروه مقابل با آبستراکسیون (از رسمیت انداختن جلسه) اجازه این کار را ندادند.

شهردار گرگان -بدون پاسخگویی به انتقادات اعضای شورای شهر- و چهار عضو شورای شهر گرگان در حمایت از وی، در جلسه علنی و در حین قرائت پیشنهاد مربوط به ابطال طرح تفویض اختیار شهردار با اعلام این که جلسه رسمیت ندارد، جلسه را ترک کردند.

به گفته شهردار گرگان طرح لایحه سلب تفویض اختیار شهرداری در صحن شورا وجاهت قانونی ندارد و اعضای شورای شهر باید ابتدا ابطال مصوبه قبلی را رای گیری کنند و سپس تصمیم جدیدی بگیرند.اما ارائه‌دهندگان لایحه سلب تفویض اختیار شهردار این رویه را کاملاً قانونی می‌دانند، چرا که این موضوع پس از پیگیری در گروه حقوقی و تصویب در هیئت‌رئیسه در صحن اصلی مطرح شده است.

عدم شفافیت در هزینه‌کردهای شهرداری

طی دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان که به‌صورت فوق‌العاده عصر شنبه ۱۴ مهرماه برگزار شد، ابطال مصوبه تفویض اختیار شهردار و بازگشت نیروهای مأمور در شهرداری گرگان با اکثریت آرای حاضر مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان از مهم‌ترین دلایل ابطال مصوبه تفویض اختیار شهردار را عدم شفافیت در هزینه‌کردها و گزارش‌های لازم در زمینه مالی و هزینه‌کرد خارج از محدوده گرگان و همچنین عدم پاسخگویی و عدم عملیاتی نمودن نامه‌ها و شیوه‌نامه های مصوب، توسط شهردار عنوان کرد.

به گفته محمدرضا عجم این اقدام طبق قوانین شورای اسلامی انجام شده و جهت مراحل قانونی به کارگروه تطبیق در فرمانداری ارسال خواهد شد.

از دیگر مصوبات مهم صحن شورای اسلامی شهر گرگان بازگشت و عدم تمدید نیروهای مأمور به شهرداری به دلیل جلوگیری از پرداخت هزینه‌های غیرضروری بود.

مدتی است که شاهد دودستگی بین اعضای شورای شهر و مدیریت شهری گرگان هستیم،‌ همچنین بسیاری از شهروندان گرگانی از عملکرد دوره ششم شورای اسلامی شهر، شهردار گرگان، عدم پاسخگویی به مردم و پروژه‌هایی که بر زمین‌مانده رضایت ندارند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط