یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 653797

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:00:00


ترفندهای چیدمان دلبازتر پذیراییهای کوچک


خراسان/  در دنیای امروزی که خانهها به طور چشــمگیری کوچکتر شدهاند، دکوراسیون و تنظیمات مناسب برای فضاهای کوچک به یک چالش تبدیل شده است. اتاق پذیرایی یکی از مهمترین فضاهای خانه اســت. به گزارش «چیدانه» و در ادامه به بررســی راهکارهایی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک و شیک میپردازیم تا بتوانید از فضای محدود خود به بهترین نحو استفاده کنید 

 1 انتخاب رنگ صحیح

رنگ های روشن به فضاهای کوچک ظاهــری بزرگتــر و بازتــر میبخشــند. با انتخــاب رنگهای مشــابه بــرای دیوارها، ســقف و کف، حــس فضــای بزرگتــری را ایجــاد کنیــد. در ضمــن، رنگهــای تیــره در جزئیــات و اکسســوری به دکوراســیون شــیکتر کمک میکنــد. رنگهایی مانند سفید، آبی ملایم، طوسی روشن و آردی به فضا حس روشنایی و فضایی بزرگتر را القا میکنند. رنگ های خاکســتری متوسط و نقرهای به فضا ظاهری مدرن و شــیک می بخشــند و در عیــن حــال حس فضایــی باز و فضایــی نیمه تاریــک را ایجــاد میکنند. رنگهــای پاســتل مانند صورتــی پررنگ، آبــی آســمانی و... به فضــا حــس آرامش و صمیمیت را القا میکنند. 

2کاربرد آینه ها

آینه ها به طــور جادویی فضا را بازتر و عمیقتر نشان میدهند. با قرار دادن آینه در نقاط اســتراتژیک، نــور را پخش و حس فضای بزرگتری را ایجاد کنید. همچنین، آینهها به عنوان قطعات دکوراتیو برجسته در دکوراســیون پذیرایــی شــما عمــل میکنند. 

3انتخاب مبلمان مناسب

در فضا هــای کوچــک، انتخــاب مبلمــان با ابعاد مناســب و طراحی ســبک وزن امری حیاتی است. مبلمان با پایههای بلند و نمای بصری آزاد، فضا را بازتر نشان میدهد. همچنیــن، مبلمــان قابل تبدیل و چندکاره به شــما کمک میکند تا فضای بیشــتری را بــرای اســتفادههای مختلــف فراهم کنید. 

4نورپردازی مناسب

نورپــردازی مناســب بــه فضــای پذیرایــی کوچک شــما زندگــی و روحیه بیشــتری میبخشــد. نورهــای طبیعــی با باز کــردن پنجرههــا و پردههــای نازک فضــای بازتری ایجــاد میکنــد. نورهای مســتقیم و محــوری، ماننــد چراغ هــای ســقفی و چراغهــای روشــنایی مرکزی، به اتاق پذیرایی کوچک شــما روشنایی و احساس فضای بزرگتری میبخشد. این نوع نورپردازی بهتر است در اتاق هایی با سقف بالا استفاده شود تا احساس فضای بازتــر و بلندتر داشــته باشــید. همچنین نورهای فرعــی و مخفی جلــوهای مهم به طراحــی اتــاق پذیرایــی کوچــک اضافه میکند. از سبد نوری، نورپردازی روکش دیوار، لوســترهای کوچک یــا چراغهای زیــر مبــل اســتفاده کنید تــا نوری نــرم و غیرمســتقیم را به اتاق بیفزایید. این نوع نورپردازی بهتر است در نقاط استراتژیک قرار داده شود تا نقاط مدنظر را برجسته و حس روشنایی و عمق را تقویت کند 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط