یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 653871

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:48:42


ورود ۱۰ هزار قطعه فلامینگوی مهاجر به تالاب دورگه‌سنگی نقده


ایرنا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود دسته‌های بزرگ از فلامینگوهای مهاجر که تعدادشان به ۱۰ هزار قطعه می‌رسد، در تالاب «دورگه‌سنگی» این شهرستان مشاهده کردند.

اکبر قایمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده  اظهار کرد: هر سال در این فصل فلامینگوهای مهاجر از دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب «دورگه‌سنگی» نقده مهاجرت می‌کنند.
وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر که بیش از ۶۰ درصد آنها فلامینگوهای جوان هستند، مدتی را در تالاب «دورگه‌سنگی» که عمق آب آن زیاد نیست و به راحتی می توانند به جلبک‌ها دسترسی داشته باشند، به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: امسال برای نخستین بار طی ۲۰ سال اخیر تالاب «دورگه‌سنگی» از وضعیت آبی مطلوبی برخوردار است و هم اکنون با وجود تبخیر، بیش از ۹ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده است.
وی پیش‌بینی کرد که امسال با توجه به وضعیت مطلوب آب تالاب «دورگه‌سنگی»، امنیت کامل و غذای کافی شمار فلامینگوهای مهاجر در این تالاب به بیش از ۳۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: بازگشت دوباره فلامینگوهای مهاجر، تالاب «دورگه‌سنگی» را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان تبدیل کرده است و روزانه عکاسان و دوستداران محیط زیست برای تماشا و دیدن این پرندگان زیبا به این منطقه سفر می‌کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط