یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:56

کد خبر 653913

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:12:49


ماجرای تبریک اسطوره لیورپول به دستیار ایرانی‌اش


ورزش 3/ پوریا نبی، مربی‌ای است که تجربیات سالها کار کنار رابی فاولر و دیگر مربی‌ها در استرالیا را به بازیکنان تیم ملی جوانان منتقل می‌کند.
تیم فوتبال جوانان ایران درحالی برنامه‌های آماده‌سازی خود را زیر نظر حسین عبدی دنبال می‌کند که پوریا نبی به‌عنوان عضو جدید کادر فنی در این تیم فعالیت می‌کند.
پوریا نبی که اخیرا به‌عنوان دستیار وارن مون ایتالیایی در تیم ملی پاپوآ گینه‌نو فعالیت می‌کرد و مربی و مدیر فنی این تیم بود، اکنون به تیم جوانان ایران آمده است. نبی در حالی به کادر فنی تیم جوانان ایران با هدایت حسین عبدی اضافه شده که تجربه سال‌ها مربیگری در لیگ استرالیا و باشگاه‌هایی مثل بریزبن رور را در کارنامه دارد.
با این مربی جوان که حالا می‌خواهد چندین سال در ایران به فعالیت فوتبالی بپردازد گفت‌وگو کردیم و او در مورد تیم ملی جوانان و شرایط و تجربیات خودش صحبت کرد.
پوریا نبی مربی تیم ملی جوانان، درباره اوضاع تیم ملی جوانان گفت: از ۱۸فروردین استارت تیم زده شده البته من آن زمان با تیم فوتبال و فدراسیون فوتبال پاپوآ گینه همکاری می‌کردم و امکان همکاری از اول برنامه‌ها نبود. آقای عبدی و سایر همکاران استعدادیابی را شروع کردند و تیم را تشکیل دادند. ۶۰ درصد شاکله تیم قبلی را حفظ کردند و ۳۰-۴۰درصد هم برا این دوره از مسابقات اضافه کردند. ما دو اردو در تهران داشتیم و من اضافه شدم و بعد از دبی، تورنومنت لائوس بود و به آن تورنمنت رفتیم 
او درباره وضعیت تیم گفت: وضعیت خوبی است چون تورنومنت خوبی بود که بتوانیم از بچه‌ها شناخت پیدا کنیم. من برای اولین بار بچه‌ها را در شرایط بازی و یک تورنومنت جدی می‌دیدم. شرایط در حال حاضر خوب است ولی قضیه این تورنومنت با تورنومنتی که در بهمن ماه برای وردکاپ هست کاملا متفاوت است چون با توجه به نتایجی که تیم جوانان در دوره‌ای قبلی به دست آورده است، ما قطعا در سید یک نخواهیم بود و احتمالا در سید دو یا سید سه می‌افتیم. با توجه به اینکه در سید یک چین میزبان است، عراق و ازبکستان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان خواهند بود و ژاپن یا کره یکی در سید یک و یکی دیگر در سید دو می‌افتند به همراه ایران و سه چهار تیم دیگر باید منتظر بمانیم که چه اتفاقی می‌افتد. با توجه به گروه بندی قطعا کار ساده‌ای نخواهیم داشت. این بچه‌ها با توجه به اینکه بچه‌هایی هستند که در جام جهانی نوجوانان با آنها کار کرده‌ام، پتانسیل خیلی بالایی دارند و کارهای بزرگی در رده نوجوانان انجام دادند و توانستند با تلاش کوشش خودشان و مربیان کارهای خوبی انجام دادند‌.
او در مورد تجارب خودش در استرالیا و پاپوآ گینه گفت: من ۱۲ سال از سال ۲۰۱۲ به صورت حرفه‌ای در استرالیا به عنوان سرمربی و کمک مربی بودم و از ۲۰۱۸ به عنوان مشاور تیم‌ملی زیر ۱۹ساله‌های استرالیا بودم و از سال۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به عنوان کمک مربی تیم بریج منرو دستیار اول رابی فاولر بودم و از مارچ ۲۰۲۳، فروردین ماه به ایران آمدم و از تیرماه با آقای عبدی تیم نوجوانان را کار کردم. بعد از بازی‌های جام جهانی اندونزی این فرصت برایم مهیا شد که به کادر فنی پاپوآ گینه کشوری در شمال استرالیا در حوزه اقیانوسیه بروم. به عنوان کمک مربی تیم بزرگسالان در فدراسیون فوتبال آن کشور کار کردم. در ۲۲ یا ۲۳ مارچ به بازی‌های سریلانکا هم رفتیم. بعد از آن با اقای عبدی در تیم ملی جوانان همکاری می‌کنیم.


او از رابطه‌ دوستانه‌اش با رابی فاولر، اسطوره تیم لیورپول و تبریک او بابت حضور در تیم جوانان ایران گفت: رابطه‌مان خوب است چون به هم کمک کردیم. تقریبا ۵، ۶ ماه پیش از لیگ برتر ایران پیشنهاد داشت و با من تماس گرفت و شرایط فوتبال در ایران را پرسید. در تیم بریج اند رول استرالیا با او بودم.
نبی درباره قبول کردن پیشنهاد عبدی و چالش کار کردن با جوانان گفت: اتفاقی شد چون سال گذشته که به ایران آمده بودم با دوستان و آقای عبدی نشسته بودیم و گپ فوتبالی زدیم و این گپ فوتبالی و ابراز علاقه ایشان به همکاری، منجر به این کار شد و با توجه به شرایط خانوادگی و سلامتی پدر و مادرم باید به ایران می‌آمدم. به ایران آمدم و کار کردم و شناخت حاصل شد و اعتماد به دست آمد. برای ادامه کار در تیم ملی جوانان در فروردین ماه از من خواستند همکاری کنم ولی چون آن زمان با فدراسیون فوتبال پاپوآ گینه همکاری داشتم این موضوع امکان پذیر نبود‌. شرایط سنی پدر و مادرم بالاست یک ماه و نیم پیش استعفا دادم و به ایران آمدم و اقای عبدی از من خواستند همکاری کنم.


او راجع به تمایلش به همکاری در لیگ برتر ایران و یا کار در عرصه ملی اینطور گفت: هر کدام یک چالش متفاوت است و جذابیت خودش را دارد. کار کردن با نسل جدید و اینکه می‌توانید منشا اثر باشید در فوتبال آینده ملی و یک نسل قوی ساختن خیلی چالش سختی است ولی قطعا لذت بخش است. لیگ برتر هم قطعا جذابیت‌های خودش را دارد و به آن فکر می‌کنم چون آمده‌ام که برای چند ماه در ایران کار بکنم. با توجه به مدرک تحصیلی‌ام در حوزه دکترای مربی‌گری و پرو لایسنسی که دارم فکر می‌کنم که این امکان برایم مهیا باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط