یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:59

کد خبر 654070

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:33:26


جعل علامت استاندارد توسط یک شرکت معتبر در قزوین


ایرنا/ مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: سرلاک فرآورده غذای کمکی شیرخواران و کودکان، محصول شرکت نستله فاقد استاندارد بوده و این شرکت علامت استاندارد آن را جعل کرده است.

میترا عقیلی، مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش‌های رسیده و پس از بررسی و بازرسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان این اداره کل، متأسفانه مشاهده شد فرآورده غذای کمکی شیرخواران و کودکان بر پایه غلات با علامت تجاری سرلاک محصول شرکت نستله ایران، علی‌رغم آنکه فاقد استاندارد بوده، علامت استاندارد آن نیز جعل شده و از این طریق محصول شرکت در بازار عرضه شده است.
وی افزود: بر اساس ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، چاپ و جعل نشان استاندارد بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران، جرم‌انگاری شده و مرتکبان به حبس تعزیری محکوم می‌شوند.
مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان به این مهم توجه لازم را داشته باشند و در صورت مشکوک شدن به جعل نشان استاندارد، می‌توانند با پیامک کردن کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اصالت و اعتبار استاندارد فرآوره مورد نظر را استعلام کنند و یا می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط