یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 17:57

کد خبر 654156

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:01:00


کانسپت «رنو امبلم» رونمایی شد؛ نمادی از آینده خودروساز فرانسوی


/ رنو قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ در اروپا و تا سال ۲۰۵۰ در سراسر جهان، آلایندگی محصولات و فعالیت‌های خود را به صفر برساند. به همین خاطر این خودروساز فرانسوی حالا بیش از هر زمان دیگری روی خودروهای برقی و هیدروژنی تمرکز کرده است. یکی از جدیدترین پروژه‌ها در این زمینه، کانسپتی هیدروژنی به نام امبلم (Emblème) است که برداشت رنو از مدل‌های آتی را نشان می‌دهد.
 
طراحی آیرودینامیک و آینده‌نگر
آمده تا نمادی از آینده رنو باشد. این خودرو اگرچه به‌ عنوان یک شوتینگ بریک توصیف شده، اما برخی معتقدند که باید در دسته دیگری قرار بگیرد. همانند دیگر کانسپت‌ های چند سال اخیر رنو، این مفهومی نیز طراحی بسیار پویا و مدرنی دارد و در آن مباحث آیرودینامیک به طور ویژه رعایت شده‌اند. نتیجه اینکه با ضریب درگ ۰.۲۵، این خودروی مفهومی مقاومت بسیار کمی در برابر جریان هوا دارد. از نظر ابعاد باید گفت این کانسپت ۴.۸ متر طول و ۱.۵۲ متر ارتفاع دارد.

ترکیب قدرت برق و هیدروژن در کانسپت رنو امبلم
رنو ادعا می‌کند که امبلم می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند، البته با دو بار توقف برای سوخت‌گیری. به گفته خودروساز فرانسوی هر بار توقف و پر کردن مخزن ۲.۸ کیلوگرمی امبلم، مثل پر کردن باک یک خودروی بنزینی به کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. با مخزن پر این کانسپت هیدروژنی قادر است تا ۳۵۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. ناگفته نماند با بهره‌گیری از یک باتری ۴۰ کیلووات‌ ساعتی، امبلم در حالت تمام برقی می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

فناوری و عملکرد پیشرفته
نیروی مورد نیاز کانسپت رنو امبلم توسط یک موتور ۲۱۵ بهره که روی محور عقب نصب شده، تأمین می‌شود. رنو تأکید دارد این موتور بدون استفاده از فلزات نادر ساخته شده است. به‌ رغم داشتن سیستم پیچیده هیبریدی، وزن امبلم تنها ۱۷۵۰ کیلوگرم است که نشان از تلاش مهندسان رنو برای کاهش وزن خودرو دارد. به گفته رنو، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از آغاز اولین فرآیند تولید تا پایان ساخت نسخه کامل امبلم، نسبت به خودروهای هم‌ سایز تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

این خودروی مفهومی قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ بین ۱۴ تا ۲۰ اکتبر به نمایش عمومی گذاشته شود. در حال حاضر تصاویر از کابین امبلم در دست نیست، احتمالاً با رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس، عکس‌ها و تصاویر فضای داخلی این مفهومی پیشرفته نیز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط