یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 19:42

کد خبر 654198

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:10:38


جانشین فراجا: قوانین کشور بازدارندگی لازم را برای مجرمان ندارد


ایرنا/ جانشین فرمانده کل انتظامی هزینه جرم و بازدارندگی قانون را ناکافی دانست و گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم نسبت به اصلاح قوانین در این رابطه اقدام کنند.

سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در جریان الحاق تجهیزات جدید به پلیس‌های تخصصی اظهار داشت: از خداوند متعال درخواست داریم که به ملت مسلمان جهان اسلام و مستضعفان، این توفیق را عنایت کند تا ریشه استکبار و باند جنایتکار رژیم صهیونیستی کودک‌کش که در تاریخ بدنام‌ترین جایگاه را دارد، برکنند.
وی افزود: همچنین از خداوند می‌خواهیم به عزت و قدرت خویش و به حرمت شهید بزرگ، سید حسن نصرالله و سایر همرزمانش و شهدای امنیت که در سراسر کشور تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی شده‌اند، بستری برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کند و امنیت را در جهان به ویژه در غرب آسیا و برای مظلومان فلسطین برقرار سازد.
جانشین فرمانده کل انتظامی ابراز امیدواری کرد، این اقدامات درسی عبرت‌آموز برای شیطان بزرگ و حامیان آنها باشد و به حرمت خون شهیدان، نابودی این گروهک تروریستی را به چشم ببینیم.
رضایی ادامه داد: امروز در ایام گرامیداشت نیروی انتظامی خرسندیم که در راستای تقویت بازوی مهم امنیت ملت، آمادگی و ارتقای توان نیروها را در مقابله با مجرمان شاهد هستیم. همه رده‌های انتظامی از جمله پلیس آگاهی، امنیت اقتصادی، پلیس پیشگیری و بخش‌های مرتبط با آرامش ترافیکی در شهرها، جاده‌ها و مرزها به عنوان مرزبانان کشور در این مسیر مؤثر خواهند بود.
این مقام نظامی گفت: این تقویت توان در راستای احقاق حقوق شهروندی است؛ چرا که با برخورد به موقع با متخلفان، حقوق شهروندی محقق می‌شود. از دستگاه‌های انقلابی نیز می‌خواهیم که در چهارچوب قوانین جزایی، تمهیدات لازم را برای بازدارندگی بیشتر اتخاذ کنند.
رضایی اضافه کرد: بارها تأکید شده است که نمایندگان مجلس باید برای تحقق حقوق شهروندی، این مساله را به طور جدی مورد بازنگری قرار دهند چرا که قوانین فعلی بازدارنده نیست و مجرمان را پشیمان نمی‌کند.
وی گفت: نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است که اگر قانون محکم‌تر و هزینه جرم متناسب با جرم باشد، رعایت حقوق شهروندی افزایش یافته و آرامش جامعه تأمین خواهد شد.

رضایی افزود: امروز همکاران آماد پشتیبانی نیز در کنار مأموران ایستاده‌اند و هزار دستگاه وسیله نقلیه جدید به ناوگان افزوده شده است. لذا فرمان الحاق را اعلام می کنیم و امیدواریم با همکاری مردم، شاهد روزهای بهتری برای این سازمان باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط