یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 21:03

کد خبر 654212

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 18:10:00


نصب بزرگترین سقف خورشیدی جهان در فرودگاه‌های دبی


ایسنا/فرودگاه‌های دبی قرار است بزرگترین سیستم صفحات خورشیدی روی بام را نصب کنند که انتظار می‌رود انتشار کربن دی‌اکسید CO۲ را سالانه ۲۳ هزار ُتن کاهش دهد.

دبی با ابتکاری پیشگامانه در فرودگاه‌های خود، گامی مهم در جهت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برداشته است.

به نقل از آی‌ای، به تازگی، فرودگاه‌های دبی اعلام کرده‌اند که با شرکت توسعه انرژی پاک اتحاد، یکی از شرکت‌های تابعه اداره برق و آب دبی(DEWA)، برای شروع بزرگترین پروژه نصب پنل خورشیدی روی سقف در جهان در یک فرودگاه همکاری می‌کنند.

هدف فرودگاه‌های دبی بهره‌گیری از انرژی خورشیدی و کاهش چشمگیر اثرات کربن و کمک به صنعت هوانوردی سبزتر است.

بیش از ۶۲ هزار پنل خورشیدی به عنوان بخشی از پروژه انرژی پاک

یک طرح بزرگ انرژی پاک که قرار است تا سال ۲۰۲۶ به طور کامل عملیاتی شود، شامل نصب ۶۲۹۰۴ پنل خورشیدی در سراسر فرودگاه‌های بین‌المللی دبی(DXB) و دبی ورلد سنترال(DWC) خواهد بود. این پروژه ۳۹ مگاوات بر ثانیه انرژی و سالانه ۶۰۳۴۶ مگاوات ساعت انرژی تولید خواهد کرد.

پنل‌های خورشیدی سالانه ۲۳ هزار تُن دی‌اکسید کربن را حذف می‌کنند که معادل حذف ۵۰۰۰ خودرو از جاده‌ها یا تامین انرژی ۳۰۰۰ خانه برای یک سال است.

انرژی خورشیدی ۶.۵ درصد از انرژی مورد نیاز فرودگاه‌های بین‌المللی دبی و ۲۰ درصد از نیاز برق دبی ورلد سنترال را تامین می‌کند و از تعهد فرودگاه‌های دبی به عملیات پاک‌تر، هوشمندتر و پایدارتر حمایت می‌کند.

سعید محمد الطایر، نایب رئیس شورای عالی انرژی دبی و مدیر عامل اداره برق و آب دبی، تاکید کرد که در حالی که نقشه راه دستیابی به ۲۵ درصد از ترکیب انرژی از منابع پاک تا سال ۲۰۳۰ و ۱۰۰ درصد تا سال ۲۰۵۰ است، او انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت انرژی پاک به طور بالقوه به ۲۷ درصد برسد.

کلید انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش اثرات کربن

مدیرعامل فرودگاه‌های دبی می‌گوید که فرودگاه‌ها مصرف کنندگان انرژی قابل توجهی هستند و فرصت‌ها و مسئولیت‌هایی را برای ایجاد تغییر واقعی ارائه می‌دهند.

برای ما، این فقط نصب پنل‌های خورشیدی نیست. این در مورد گنجاندن پایداری در هسته هر کاری است که انجام می‌دهیم. هر کیلوواتی که از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنیم، ما را به کاهش اثرات کربن نزدیک‌تر می‌کند و عملکردهایمان را در آینده محافظت می‌کند. این در مورد تعیین استاندارد و هدایت راه برای آنچه که یک فرودگاه واقعا پایدار می‌تواند به دست آورد، است.

با گسترش اثرات خورشیدی و اجرای طرح‌های متحول کننده تقاضای انرژی کاهش می‌یابد و پذیرش راه‌حل‌های انرژی پایدار در سراسر امارت ترویج می‌َود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط