یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 21:52

کد خبر 654286

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 17:24:38


نیاز ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل آزمایشگاه مرجع شرق کشور


مهر/ مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل آزمایشگاه مرجع شرق کشور نیاز است.

محمدعلی بخشی‌کارشک، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: احداث ساختمان آزمایشگاه مرجع شرق کشور ۹۲ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن به ۲۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه از محل منابع اعتباری استان باید تکمیل شود، افزود: در سفر دوم رئیس جمهور شهید ۲۵ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافت که با وجود ابلاغ مصوبه مربوط به آن توسط معاون اول رئیس جمهور، اعتباری در این خصوص به ما داده نشده است.

بخشی خاطرنشان کرد: در سال جاری هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ۱۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده که تا کنون تخصیصی نداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور قول تجهیز آن را داده است، ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ تن صادرات تخم مرغ مازاد تولید استان و ۴۰۰ تن پشم مو و کرک به کشورهای هدف در ۶ ماهه سال جاری صادر شده است.

وی تصریح کرد: با استفاده از خاک بنتونیت موجود در استان هم بیش از ۱۷ هزار مکمل غذایی تولید و به استان‌های دیگر ارسال شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: از همه ظرفیت‌های موجود در کشتارگاه صنعتی خوسف به دلیل مشکل نقدینگی و مدیریتی استفاده نمی‌شود.

بخشی از تولید کیت تشخیص ۴ نو بیماری توسط محققان استان خبر داد و افزود: ۱۲ شبکه دامپزشکی و تعدادی پست دامپزشکی، ۱۷۰ نفر پرسنل دامپزشکی خراسان جنوبی خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان هم از وجود ۱۵ ناظر شرعی خبر داد که از این تعداد ۸ نفر ناظر ثابت، ۵ نفر ناظر پاره وقت و دو نفر هم ناظر ذخیره هستند.

به گفته حجت الاسلام حیدری به ۶۱ قصاب استان آموزش‌های لازم برای ذبح دام داده شده است.

نماینده نظام دامپزشکی خراسان جنوبی هم از وجود بیش از ۷۰ داروخانه و کلینیک دامپزشکی در استان خبر داد و افزود: در مرکز استان و فردوس هم آزمایشگاه‌های داریم.

نصیرایی تاکید کرد: بخش خصوصی فعال در حوزه دامپزشکی استان هم برای تداوم فعالیت‌های خود به تسهیلات برای سرمایه در گردش نیاز دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط