یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 19:46

کد خبر 654310

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 17:50:24


تلگرام امکان تبدیل هدیه‌ها به NFT روی بستر بلاکچین را فراهم می‌کند


دیجیاتو/ پس از انتشار آپدیت جدید تلگرام، کاربران به‌زودی می‌تواند هدایای خود را به‌صورت NFT در خارج از این پیام‌رسان نیز بفروشند.

تلگرام که بدر آپدیت جدید خود از قابلیت ارسال هدیه رونمایی کرده است، قصد دارد به‌زودی این امکان را برای کاربران فراهم کند که هدایای خود را در بلاکچین به NFT تبدیل کنند.

براساس اعلام «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام، این پیام‌رسان روز گذشته از قابلیت جدیدی به نام ارسال هدیه رونمایی کرد. ازاین‌پس کاربران این پیام‌رسان می‌توانند از طریق ارز درون‌برنامه‌ای تلگرام، استارز، هدایایی را به یکدیگر ارسال کنند. کاربران می‌توانند این هدایا را در پروفایل خود نمایش دهند. پاول دورف همچنین خبر راه‌اندازی قابلیت جدیدی را اعلام کرده است که کاربران به‌وسیله آن می‌توانند هدایای خود را به NFTهای مبتنی‌بر بلاکچین TON تبدیل کنند.

کاربران تلگرام امکان فروش هدایای خود را نیز دارند

بعد از تبدیل هدایا به توکن‌های غیرقابل‌تعویض مبتنی‌بر بلاکچین، کاربران تلگرام امکان استفاده از آن‌ها در محیط خارج از تلگرام را نیز دارند. به گفته دورف، کاربران می‌توانند این هدایای توکن‌شده را با ثبت مالکیت در بلاکچین در خارج از بستر تلگرام حراج کرده و بفروشند.

همستر کامبت که از محبوب‌ترین بازی‌ها بر بستر تلگرام است، نیز اعلام کرده به‌زودی پشتیبانی از NFT را به سرویس خود اضافه می‌کند. به گفته سازندگان، نوامبر NFTها در قالب دارایی‌های درون‌بازی به این بازی اضافه خواهند شد.

اکوسیستم تلگرام مشتاق پشتیبانی از NFT است اما طبق اطلاعات کوین‌تلگراف، بازار این دارایی‌های دیجیتال به کمترین میزان فروش خود از سال ۲۰۲۱ رسیده و به نظر می‌رسد شور و اشتیاق اولیه برای خرید NFT فروکش کرده است. سپتامبر، حجم فروش ماهیانه NFT به ۲۹۶ میلیون دلار رسید که کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۱ است و نسبت به مارس گذشته کاهش ۸۱ درصدی نشان می‌دهد. علاوه‌براین، معاملات NFT نسبت به ماه قبل ۳۲ درصد کاهش یافته و از ۷.۳ میلیون در آگوست به ۴.۹ میلیون در سپتامبر سقوط است.

این مسئله از آن جهت مهم است که تلگرام تمرکز خاصی روی رمزارزها دارد. گزارش مالی اخیر نشان داد ۴۰ درصد درآمد این پلتفرم از طریق سرویس‌های کریپتو تأمین می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط