یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 20:58

کد خبر 654354

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 18:51:00


۸ کشف و شهود دنیای شگفت‌انگیز والد شدن


ایسنا/ والد شدن این فهم را به شما می‌دهد که مراقبت از کسی دیگر چگونه خواهد بود. شما با فراز و نشیب‌های رشد فرزند دلبندتان دلسوزتر و عاطفی‌تر می‌شوید نه تنها برای فرزندتان بلکه به همان نسبت به دیگران! به تدریج، جدال دیگر والدین برای زندگی را بهتر درک خواهید کرد و این دایره دید، خلق رحمت و عطوفت را در شما متجلی می‌سازد تا بیش از پیش چالش‌های دیگران را درک کنید.

بعد از والد شدن چه چیزهایی تغییر می‌کند؟ والد شدن یکی از اساسی‌ترین تغییرات در زندگی انسان محسوب می‌شود. آمدن فرزند به زندگی، بسیاری از عواطف و احساسات، تغییرات، چالش‌ها و شادمانی را با خود به همراه می‌آورد. این روند، تمام جوانب زندگی روزانه را به شکلی نوین درمی‌آورد. در اینجا ۸ تغییر جالب زندگی در مرحله والد شدن را مرور خواهیم کرد.

اولویت‌هایتان به شکلی اساسی تغییر می‌کنند
قبل از پدر یا مادر شدن، وقت شما به رسیدگی‌های شخصی، اشتغال، علایق و سرگرمی‌ها یا تعاملات اجتماعی اختصاص دارد. زمانیکه بچه به زندگی‌تان می‌آید، اولویت‌هایتان دگرگون می‌شوند. حالا دیگر کمتر به خود فکر می‌کنید و به نیازهای خود و بیشتر هم و غمتان به بچه معطوف می‌شود. سلامت و شادی بچه کوچکتان، نیروی محرکه اغلب تصمیماتتان خواهد شد!

سطحی جدید از بردباری را تجربه خواهید کرد
والدین هیچ چیز را در این دوران اندازه تحمل و بردباری یاد نمی‌گیرند. از نخوابیدن‌های شبانه تا تحمل مشکلات و بدقلقی‌های کودک نوپا و به زودی متوجه خواهید شد که از کوره در رفتن و عصبانی شدن راه به جای نمی‌برد. برای رسیدن و حفظ آرامش، نیروهای درونی‌تان را قوی می‌کنید، نفس عمیق می‌کشید و وضعیت‌ها و چالش‌های موجود را با درک و عشق‌ورزی، مدیریت می‌کنید.

سازمان‌ یافته‌تر می‌شوید
زندگی با فرزند نیازمند ارتقاء سطح سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی خواهد بود. از تغذیه کودک و برنامه زمان‌بندی چرت زدن تا ایجاد تعادل بین کار و خانواده، والدین باید به خوبی، مهارت‌های مدیریت این شرایط را فرا بگیرند. کارهای ساده مثل رفتن به بقالی و سوپری محل یا بیرون رفتن برای دیگر امور برخلاف گذشته نیازمند برنامه ریزی و مدیریت بسیار دقیق‌تری خواهد بود. به طور ناگهانی به آدمی تبدیل می‌شوید که در طول روز همزمان چندین کار را انجام می‌دهید و به درستی مدیریت می‌کنید.

تجربیات بی‌نظیر کسب می‌کنید همراه با عشقی بی قید و شرط
آنگاه که برای اولین بار فرزندتان را در آغوش می‌گیرید، گونه‌ای از عشق را احساس می‌کند که هیچگاه تجربه نکرده‌اید تا آنجا که در وصف نگنجد. این دنیای عجیب و شگفت‌انگیز به همین روال با بالندگی فرزندتان پیش خواهد رفت و احساساتی سرشار از محبت، محافظت و حمایت را برایتان به ارمغان خواهد آورد آنچنان که شگفت‌زده شوید. این عشق است که مرز و محدوده ندارد و همراه با حسی به غایت زیبا از مسولیت و از خود گذشتگی به شما ارزانی می‌شود.

نسبت به قبل، دلسوزتر می‌شوید
والد شدن این فهم را به شما می‌دهد که مراقبت از کسی دیگر چگونه خواهد بود. شما با فراز و نشیب‌های رشد فرزند دلبندتان دلسوزتر و عاطفی‌تر می‌شوید نه تنها برای فرزندتان بلکه به همان نسبت به دیگران! به تدریج، جدال دیگر والدین برای زندگی را بهتر درک خواهید کرد و این دایره دید، خلق رحمت و عطوفت را در شما متجلی می‌سازد تا بیش از پیش چالش‌های دیگران را درک کنید.


برای داشته‌های اندک هم قدردان می‌شوید!
به عنوان پدر یا مادر، با شروع مراقبت و بزرگ کردن فرزند، هر لحظه برایتان باشکوه و شاخص خواهد بود. صدای خنده دلبندتان، اولین گام‌هایی که برمی‌دارد یا شادی نمایان در چهره کودکتان به هنگام بازی، به خاطراتی ارزشمند و دلپذیر برایتان تبدیل خواهند شد. خواهید فهمید که موفقیت و کامیابی تنها در نقاط عطف بزرگ نیست و شکوه خوشبختی را می‌توان در آن دنیای کوچک، در آن لحظات جادویی که هر روز در حال رخ دادن است، به نظاره نشست.

دایره روابط اجتماعی‌تان تغییر خواهد کرد
روابط اجتماعی پدر و مادر به شکلی اجتناب‌ناپذیر تغییر خواهد کرد. خواهید دید که دیگر کمتر می‌توانید با دوستانی که بچه ندارند وقت بگذرانید و بیشتر ارتباطتان به سمت دیگر والدین معطوف خواهد شد.  قرار بازی بچه‌ها، قرار والدین و رویدادهای مدرسه به فرصت‌های جدید اجتماعی شما بدل خواهند شد. آنگاه که دایره روابطتان محدودتر شد، ارتباط و مراودادتان با دیگر والدین، معنادارتر و حمایتی‌تر خواهد بود.

هدفمندی زندگی‌تان عمق می‌یابد
والد شدن اغلب حس هدفمندی را بارزتر می‌کند. پرورش کودک، چیزی فراتر از غذا دادن، تامین سرپناه و آموزش و تحصیل خواهد بود، این ساحت، آوردگاه پرورش یک انسان است و بالندگی در مسیر تعالی و شفقت، مسولیت‌پذیری! علم به این مهم که پدر و مادر نقشی حیاتی در آینده فرزندتان ایفا می‌کنید، شما را هدفمندتر کرده و بار معنایی عمیق‌تری در روندتان ایجاد می‌کند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط