یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 22:53

کد خبر 654382

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 19:05:33


نخستین مرکز یادگیری محلی ویژه اتباع خارجی در گتوند احداث می‌شود


ایرنا/ مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت: نخستین مرکز یادگیری محلی ویژه اتباع خارجی در گتوند احداث می‌شود.

مجتبی کلانتریان، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری بیان کرد: سال گذشته ۱۷۳ نفر از اتباع خارجی در خوزستان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.
معاون سوادآموزی خوزستان نیز در این نشست گفت: استخدام آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی یکی از مطالبات مردم است که همیشه مطرح می‌شود.
اردشیر شریف زاده اظهارکرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمام استخدام‌ها و ورود به دستگاه‌های دولتی از طریق آزمون صورت می‌گیرد که معمولا دی یا بهمن آزمون برگزار می‌شود.
وی افزود: برای همکارانی که در حوزه سوادآموزی مشغول به کار هستند ۱۰ امتیاز درنظر گرفته شده که در مصاحبه لحاظ می‌شود.
شریف زاده با بیان اینکه از سال ۷۹ تا ۹۱، همه نیروهای نهضت با مدرک حداقل فوق دیپلم و سابقه کار با مصوبه مجلس جذب شدند ولی از سال ۹۲ تا الان جذب نداشتیم.
معاون سوادآموزی خوزستان گفت: ۲ سال پیش با مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران ۴۰۲ نفر از مربیان نهضت جذب آموزش و پرورش شدند.
فرماندار گتوند نیز اظهارکرد: مهاجران و اتباع خارجی از حدود ۳۰ سال پیش در منطقه حضور دارند و عملا جزیی از جامعه گتوند محسوب می‌شوند.
عباس عباسی زاده افزود: این منطقه به دلیل محدودیت قانونی و فاصله از شهر با چالش‌هایی مواجه است که امیدواریم با همت مسوولان مشکل آنها حل شود.
وی ادامه داد: جاده ارتباطی شهرک شهید بنی نجار به گتوند بهسازی و آسفالت شده و اعتباری نیز برای زمین چمن مصنوعی آن گرفته شده است که بزودی اجرا خواهد شد.
فرماندار گتوند تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سواد آموزی، تعمیر و تجهیز مدرسه در شهرک شهید بنی نجار است که نیاز است اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
عباسی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، سال گذشته مرکز اورژانس در شهرک شهید بنی نجار راه اندازی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط