دوشنبه 16 مهر 1403 - 14:57

کد خبر 654980

دوشنبه 16 مهر 1403 - 12:15:00


پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی چابهار


ایرنا/ معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی حد فاصل کمربندی جنوبی بندر چابهار خبر داد و گفت: برای این طرح راه‌سازی ۱۸ میلیون دلار هزینه شده است.

هادی مومنی، معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بندرچابهار به دلیل قرارگیری در کریدورهای بین المللی و بهره‌مندی از آب‌های عمیق اقیانوسی، یک بندر مهم و راهبردی برای کشور بوده که ضرورت دارد به شیوه های مختلف حمل و نقل زمینی هوایی و ریلی متصل باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه کریدور لجستیک بندر چابهار در مراحل پایانی است، افزود: اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در راستای افزایش توان عملیاتی بندر و نیز رویکرد تعامل و مسوولیت‌های اجتماعی، پروژه‌های بزرگ مقیاسی را در سال‌های اخیر آغاز کرده که یکی از این پروژه‌ها «مطالعه و ساخت کریدور لجستیکی بندر چابهار» به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و عرض متوسط ۱۱۰ متر بوده که از انتهای بلوار صیاد تا میدان پرچم واقع در دریا بزرگ چابهار امتداد خواهد داشت.

معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه موجب تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به بندر شهیدبهشتی، اتصال طرح توسعه بندر شهید بهشتی به شبکه راه اصلی و راه آهن سراسری کشور، افزایش ایمنی سفر و کاهش چشمگیر تصادفات این مسیر و همچنین تسهیل تردد و دسترسی بی دغدغه عموم مردم و گردشگران به پارک تفریحی و گردشگری بهاران چابهار از طریق زیرگذر صیاد خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون با ساخت بسترسازی، ایجاد جاده کریدور، دیوارهای حایل شمالی و جنوبی، ساخت زیرگذر به سمت دریا بزرگ، نصب گاردریل ها و سیستم روشنایی و بسترسازی مسیر راه آهن، پروژه به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده که طی یک ماه آینده اتصال بندر شهید بهشتی به جاده اصلی مورد بهره برداری کامل قرار خواهد گرفت.

مومنی بیان کرد: این پروژه شامل ۶ لاین تندرو، ۲ خط ریل رفت و برگشت، ۲ لاین کندرو شمالی، چهار لاین کندرو جنوبی و همچنین زیرگذر بلوار صیاد و چهار کانال آبرو، با اعتباری بیش از ۱۸ میلیون دلار از اعتبارات درون سازمانی بنادر و دریانوردی کشور تامین شده و یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی بوده که تاکنون در سطح استان اجرایی شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط