دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:57

کد خبر 655035

دوشنبه 16 مهر 1403 - 11:39:54


بارش رگبارهای موقتی در مناطق جنوبی فارس؛ رطوبت هوا افزایش می‌یابد


ایسنا/ مدیرکل هواشناسی فارس از بارش رگبارهای موقتی طی امروز و فردا در مناطق جنوب تا جنوب غربی استان خبر داد.

قاسم حسینی، مدیرکل هواشناسی فارس در تبیین پیش‌بینی وضعیت هوا اظهار کرد: از نظر دمایی  از امروز، ۱۶ مهرماه تا آخر هفته نوسان خاصی در استان نداریم و همین شرایط حکم فرماست.
وی با بیان اینکه از امروز رطوبت در استان به خصوص در مناطق جنوبی افزایش خواهد یافت، افزود: برای امروز و فردا برای نواحی جنوبی تا جنوب غربی استان شاهد افزایش ابر و رگبارهای موقتی خواهیم بود و در مابقی استان پدیده خاصی نخواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی فارس با تصریح اینکه یک موج غربی از روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهرماه وارد استان خواهد شد، افزود: اطلاعات دقیق‌تر این موج طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.
حسینی از ماندگاری هوای سرد در مناطق سردسیر استان خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته کمترین دمای استان مربوط به دشت نمدان با ۲ درجه بوده است و در شب گذشته هم دمای چند شهر استان به ۷ درجه رسید.
وی با بیان اینکه دمای هوای شیراز شب گذشته ۱۲ درجه و حداکثر آن هم ۳۱ درجه بوده است، گفت: در شبانه‌روز گذشته گرم‌ترین نقاط استان دهرم با دمای ۳۹ درجه و لامرد با دمای ۳۸ درجه بوده‌اند.
حسینی اظهار کرد: این روزها و با توجه به فصل پاییز، شاهد کوتاهتر شدن روزها هستیم اما در هفته جاری به لحاظ دمای نوسان چندانی نداریم و تنها رطوبت رو به افزایش است.
مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه وزش باد در استان نیز نرمال است و پدیده خاصی نداریم، گفت: در مناطق سردسیر استان مثل دشت نمدان، کشاورزان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی محصولات خود انجام دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط