دوشنبه 16 مهر 1403 - 17:06

کد خبر 655111

دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:21:00


لکسوس با دو مدل به ایران باز می گردد


/ بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت نامی خودرو برنامه دارد تا را برای جانبازان عرضه کند.

اطلاعات به روز شده از خودروهای وارداتی جانبازان نشان می دهد که قرار است دو مدل NX و RX از لکسوس دوباره به ایران بیایند. بررسی ها نشان می دهد شرکت واردکننده این دو محصول نامی خودرو است که قبل تر واردات محصولات نیسان و تویوتا را از آن شاهد بودیم. حالا فعلا این شرکت به اولین واردکننده لکسوس در دور جدید واردات بدل می شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده، مدل های NX350 با کیت F اسپرت و دو دیفرانسیل، NX250 دو دیفرانسیل و NX250 تک دیفرانسیل نسخه هایی از NX هستند که به ایران می آیند و مدل های RX350 دو و تک دیفرانسیل هم از سری RX به بازار کشور اضافه می شوند. در ادامه مشخصات این مدل ها را بررسی می کنیم.
 
مشخصات لکسوس NX جدید بازار
در نسخه NX350 با کیت F اسپرت یک پیشرانه ۲.۵ لیتر توربوشارژ زیر کاپوت قرار دارد که خروجی های فنی ۲۷۵ و ۴۳۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ECT-i به تمام چرخ ها (AWD) منتقل می شود. در این نسخه کیت اسپرت را داریم اما امکانات ایمنی و رفاهی در حالت پایه قرار دارند.

در نسخه NX250 پیشرانه از نوع تنفس طبیعی است و حجم ۲.۵ لیتری دارد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۰۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را ارائه می دهد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ECT-i به تمام چرخ ها (AWD) یا چرخ های جلو منتقل می شود. در این نسخه هم امکانات پایه هستند البته برای فهمیدن جزئیات بیشتر از امکانات NX در تمام نسخه ها، باید منتظر اطلاعات رسمی شرکت واردکننده باشیم.

مشخصات لکسوس RX جدید
در لکسوس RX350 جدید یک پیشرانه ۲.۵ لیتر توربوشارژ چهارسیلندر خطی زیر کاپوت قرار دارد که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این دقیقا همان پیشرانه ای است که در NX350 هم دیده می شود و جعبه دنده هم از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ECT-i است که نیرو را به چرخ های جلو و یا تمام چرخ ها می رساند. لکسوس RX هم در نسخه پایه به بازار می آید که البته این خودرو در نسخه پایه هم به عنوان یک کراس اوور لوکس امکانات راضی کننده ای دارد.

فعلا تنها نامی خودرو است که به سراغ واردات لکسوس های وارداتی رفته و هنوز خبری از ورود شرکت های دیگر به این رده نیست. البته احتمال آن می رود بحث واردات لکسوس هم مانند تویوتا حالتی چند شرکتی پیدا کند البته باید دید در آینده روند واردات چگونه رقم خواهد خورد. نکته مهم در مورد لکسوس های جدید وارداتی این است که تمامی این نسخه ها تولید کشور ژاپن هستند و فعلا خبری از لکسوس های تولید چین در سبد واردات جدید نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط