دوشنبه 16 مهر 1403 - 19:53

کد خبر 655423

دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:39:33


انتقال توله شیر آسیب دیده باغ‌ وحش صفادشت به مرکز دامپزشکی


ایرنا/ رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی محیط‌زیست استان تهران گفت: پس از بررسی توله شیر آسیب دیده و هماهنگی‌های لازم، این حیوان به منظور معاینه و سیر مراحل درمانی به یکی از مراکز دامپزشکی تهران منتقل شد.

محمد کرمی روز دوشنبه با اشاره به اینکه پیرو انتشار اخباری مبنی بر آسیب دیدگی توله شیر، فرار مار و مرگ مرال در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت افزود: تیم کارشناسی محیط زیست استان تهران صبح امروز از این مرکز بازدید کرد.
وی درباره گونه ماری که گفته شد از این مرکز فرار کرده است، تصریح کرد: پس از بررسی محل مشخص شد این حیوان فقط از محل نگهداری خود خارج شده و عوامل مستقر در مرکز بلافاصله این حیوان را به تراریوم دیگری منتقل کردند و این مار به هیچ عنوان از این مرکز نگهداری خارج نشده بود.
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: در خصوص مرال تلف شده نیز در بررسی ها مشخص شد این حیوان گوساله تازه متولد شده بوده که متاسفانه در بدو تولد تلف شد.

وی در خصوص بررسی وضعیت مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت اظهار داشت: تیم کارشناسی محیط‌زیست به این مرکز مراجعه و پس از بررسی موضوع اقدامات لازم در خصوص گونه‌های حیات وحش این مرکز را به انجام رساند.
مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت براساس دستور قضایی و حکم صادره از حدود ۶ روز پیش تعطیل شده است.

باغ وحش صفادشت در شهرستان ملارد و در ۵۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. در باغ وحش پنج هکتاری صفادشت، حیوانات مختلفی مانند گوشتخواران، علفخواران، خزندگان، پرندگان و آبزیان وجود دارند، حتی اولین زرافه آفریقایی که نوعی از گونه‌های کمیاب بوده نیز در این باغ وحش نگهداری می‌شد، همچنین گونه های بزرگی مانند ببر بنگال، شیر آفریقایی، مار پیتون و پرندگانی از جمله انواع قرقاول، طاووس، قوی اشکی، مرغ و خروس لهستانی و لاری در آنجا نگهداری می شوند. اما اکنون با تعطیلی مواجه شده است و مدیران مجموعه باید هرچه زودتر مکان مناسبی را پیدا و حیوانات را به آنجا منتقل کنند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط