دوشنبه 16 مهر 1403 - 20:53

کد خبر 655498

دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:55:06


طرح هر مدرسه یک قاضی در زنجان اجرا می‌شود


ایرنا/ رئیس کل دادگستری زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق، رئیس کل دادگستری زنجان اعلام کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش آسیب‌ها در میان دانش‌آموزان باشیم.
‌فرجی برحق با اشاره به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاههای صلح در استان، اظهار داشت : از محاسن ایجاد دادگاههای صلح، مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی هاست.
این مسوول قضایی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش اثرگذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی، گفت: علما و روحانیون مسئول مباحث اعتقادی اقشار مختلف مردم هستند که مسئولیتی سنگین و اثرگذار است.
وی افزود:دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاریهای جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با اقدامات پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما و صاحبان منبر، آمار ورودی پرونده ها در محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.
فرجی برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف در حوزه های دینی و فرهنگی جامعه شود چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در جامعه خصوصا برای نسل جوان بسیار راهگشاست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط