دوشنبه 16 مهر 1403 - 19:56

کد خبر 655572

دوشنبه 16 مهر 1403 - 17:56:59


ذبح خودسرانه دام در منازل هشترود ممنوع شد


ایرنا/ فرماندار هشترود گفت: هرگونه ذبح دام در داخل خانه و فروش گوشت آن در قصابی‌ها بدون هماهنگی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

فرید قشلاقی، فرماندار هشترود اعلام کرد: نبود کشتارگاه دام و طیور در هشترود باعث شده تا در برخی از موارد دام در خانه‌ها و بدون حضور کارشناسان دامپزشکی ذبح شود.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل بالا بودن قیمت گوشت در هشترود نیز نبود کشتارگاه است، اضافه کرد: متاسفانه برخی از قصابان و مرغ‌فروشان ذبح را در شهرستان‌های اطراف انجام می‌دهند و این کار باعث تحمیل هزینه اضافی برای قصابان می‌شود.
قشلاقی اظهار کرد: قیمت مرغ و گوشت در هشترود نسبت به سایر شهرستان‌ها بالاتر بوده که ناشی از تحمیل کرایه حمل گوشت از سایر شهرهاست.
وی با تاکید بر اینکه ذبح دام در داخل خانه‌ها و عرضه آن در قصابی‌ها به دلیل حفاظت از سلامت شهروندان ممنوع اعلام شد، ابراز امیدواری کرد که کشتارگاه دام و طیور شهرستان هرچه سریع‌تر احداث شود تا هزینه گوشت در این شهرستان با سایر شهرستان‌ها برابری کند.
فرماندار هشترود به حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف احداث کشتارگاه صنعتی مدرن در این شهرستان هم اشاره و بیان کرد: احداث کشتارگاه از مهمترین اولویت‌های این شهرستان محسوب می‌شود.





پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط