دوشنبه 16 مهر 1403 - 23:10

کد خبر 655614

دوشنبه 16 مهر 1403 - 18:54:00


امام‌جمعه مشهد: فعالیت خالصانه خیرین حرم‌ساز مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است


آخرین خبر/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات و خدمات مجمع خیرین حرم‌ساز گفت: وقتی شما خالصانه پا به میدان می‌گذارید و متولی بازسازی بناهای مربوط به حرمین مقدس می‌شوید، مصداق یک مجاهدت عظیم است.

سیدعباس زیارت‌نیا، رئیس هیئت‌مدیره و محمدطه لعلیانی، مدیرعامل مجمع خیرین حرم‌ساز خراسان رضوی در دیدار با امام‌جمعه مشهد به ارائه گزارش عملکرد این مجمع در عتبات سوریه و عراق پرداختند. 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در این دیدار ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات و فعالیت های آنان اظهار کرد: امیدواریم تا این خدمات و مجاهدت‌ها مشمول عنایات خاصه حضرت رضا(ع) قرار بگیرد.
ایشان با بیان اینکه فعالیت‌های شما خیرین و نیکوکاران، علاوه بر خیرات و برکاتی که در عرصه زیارتی دارد، فی‌نفسه یک حرکت بزرگ سیاسی در جهان اسلام است، افزود: بازسازی حرمین شریفین، توفیقی است که خدمت‌گزاران در این عرصه باید به خاطر آن شکرگزار پروردگار باشند و برای انجام وظیفه در این سنگر خطیر، مجاهدانه تلاش نمایند.

تعهد ساخت 21 نمای حجره صحن عقیله حرم سید الشهدا(ع)
مدیرعامل مجمع خیرین حرم‌ساز خراسان رضوی در این نشست اعلام کرد: طبق تفاهم‌نامه انجام شده مجمع خیرین حرم ساز استان ساخت ۲۱ نمای حجره صحن عقیله حضرت زینب در حرم سیدالشهدا را بر عهده گرفت.
محمدطاها لعلیانی عنوان کرد: استان خراسان رضوی از این لحاظ در سطح کشور بیشترین مبلغ را در قالب تفاهم نامه متعهد شده است و با توجه به وجود خیران در سطح استان امیدواریم همه یا بخش قابل توجهی از این مهم تا پایان امسال تحقق یابد.

افزایش 5 برابری فضاهای مسقف حرم عقیله بنی‌هاشم(س)
مدیرعامل مجمع خیرین حرم ساز خراسان رضوی با بیان این که فعالیت و رویکرد مجمع بیشتر به حرم حضرت زینب(س) معطوف است گفت: خوشبختانه توسط یک خیر مشهدی هزینه های احداث رواق سیدالشهدا در حرم حضرت زینب(س) تاکنون تامین شده است و اقدامات تجهیز و ساختمانی در رواق کماکان ادامه دارد که باعث گردید فضاهای مسقف حرم حضرت زینب از ۶۰۰ متر به ۲۹۰۰ متر افزایش پیدا کند.
لعلیانی اظهار کرد: در حال حاضر ساخت دو باب درب طلا در حال انجام است که پس از رونمایی در حرم امام رضا(ع) به سوریه منتقل و به نام خراسانی ها ثبت خواهد شد.

وی افزود: تاکنون دبیر مجمع خیرین حرم‌ساز شهرستان های تربت حیدریه و بردسکن معرفی و تا پایان امسال  دبیر دیگر مجامع خیرین حرم‌ساز شهرستان های استان معرفی می شوند.

 

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط