سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 01:51

کد خبر 655762

دوشنبه 16 مهر 1403 - 21:47:58


کاهش بیماری‌های دام در استان


صدا و سیما/ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی: با کاهش بیماری‌های دام و طیور، صادرات مرغ از استان مرکزی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

محمد فتاحی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد: با کاهش ۳۴ درصدی بیماری‌ها، امسال علاوه بر افزایش بهروری‌ها، در حدود هزار و ۵۳۳ تن گوشت مرغ را توانستیم به کشور‌های همسایه صادر کنیم.
وی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از امراض دامی، ۴۴ درصد افزایش واکسیناسیون دامی در استان را داشتیم که شاهد کاهش بیماری‌ها بودیم.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی میزان جوجه ریزی در شش ماه اول امسال گفت: تولید گوشت مرغ نیز در همین مدت با رشد ۵۷ درصدی مواجه بوده است.
فتاحی در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک که در سطح جهانی مطرح است، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، در شروع فصول سرد و شش ماه دوم سال، با توجه به مهاجرت پرندگان در تالاب‌ها و آبگیر‌های استان، درگیر این بیماری می‌شویم.
او ادامه داد: در کنار همکاری سایر دستگاها، دامپزشکی نیز غالب فعالیت‌های خود را بروی تالاب‌ها و آبگیر‌های استان متمرکز کرده و با پایش‌های مستمر، مانع انتقال این بیماری از پرندگان مهاجر به صنعت طیور کشور شویم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط