سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 03:04

کد خبر 655829

دوشنبه 16 مهر 1403 - 22:46:56


پروژه روگذر میدان خرمشهر بجنورد تبدیل به زیرگذر شد


ایسنا/ رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بجنورد از تصمیم برای احداث نخستین زیرگذر بجنورد خبر داد.

علی اربابی، رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: حل معضل ترافیک، یک موضوع پیوسته و مداوم است که یک شبه یا یک سال و دو ساله برطرف نمی‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته کار ترافیکی چندانی در مرکز استان اتفاق نیفتاده بود اما با عزم فعلی در شورای ششم و شهرداری، وضعیت بهبود یافته است.

وی معضل ترافیک در مرکز استان به ویژه در میدان خرمشهر را یکی از مواردی دانست که نیازمند اقدام ویژه است و گفت: سطح سرویس دهی در این میدان در بعضی موارد به پایین‌ترین حد می‌رسد به همین دلیل باید اصلاحاتی در آن انجام شود. 

اربابی با بیان اینکه در مطالعات طرح جامع ترافیک این میدان تبدیل به تقاطع شده است نیز گفت: اما برای اغناء عمومی، این میدان چراغدار شد اما نتوانست تمام مشکلات را برطرف کند. 

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: در ابتدا تصمیم بر این شد که تقاطع غیر همسطح در محل میدان خرمشهر اجرا شود که مطالعات آن ظرف حدود ۶ ماه گذشته به پایان رسید. 

اربابی افزود: در جلسات کمیسیون این موضوع به صورت مداوم بررسی و ۱۲ سناریو برای اجرای آن در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در آخرین جلسه از کمیسیون توسعه عمران، تصمیم بر این شد که به جای روگذر به سمت اجرای زیرگذر در محل میدان خرمشهر حرکت کنیم که به لحاظ ترافیکی، عمرانی، زمان اجرا و... گزینه بهتری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای نخستین زیرگذر مرکز استان در این محل، آخرین تصمیم برای بهسازی عبور و مرور در این نقطه است اما هنوز نهایی نشده و نیازمند دو جلسه تخصصی دیگر است.

اربابی گفت: اجرای زیر گذر در این نقطه مزیت دیگری دارد و آن این است که اگر در آینده شهرک‌های مختلف اطراف این محل ساخته شود، می‌توان با احداث روگذر در این محل، ظرفیت سرویس دهی را افزایش داد.

رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: اجرای این طرح جزو پروژه‌های شاخص بجنورد محسوب می‌شود که امسال برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است بنابراین تلاش می‌شود تا امسال شاهد آغاز اجرای این پروژه باشیم.

وی اظهار کرد: این پروژه باید در شورای هماهنگی ترافیک استان نیز مطرح شود و به تصویب برسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط