سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 15:13

کد خبر 655964

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 08:21:00


نبویان: باید از ظرفیت چین و روسیه برای جبهه مقاومت استفاده کنیم


باشگاه خبرنگاران/ رئیس فراکسیون مقاومت مجلس گفت: روسیه و چین با اسرئیل ارتباط دارند، اما این دو کشور با ما هم منافعی دارند و باید از ظرفیت آنها برای جبهه مقاومت استفاده شود.
 
حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نایب‌رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره استفاده از ظرفیت چین و روسیه برای جبهه مقاومت گفت: روسیه و چین منافعی دارند و با اسرئیل هم ارتباط دارند، اما این دو کشور با ما هم منافعی دارند.

وی اظهار کرد: چون یک مقدار کار هسته‌ای کردم عرض می‌کنم قطعنامه‌های مختلفی که علیه ملت ایران در شورای امنیت در حال تصویب بود چین و روسیه آن را وتو کردند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس ادامه داد: در همین قضیه فلسطین و ترور‌هایی که انجام می‌شود و کار‌هایی که ما داریم انجام می‌دهیم یا در همین قضیه هسته‌ای که غربیان تحریم‌ها را برنداشتند و به تعهدات خود عمل نکردند از آنجا که برجام می‌گوید می‌توانید برخی از اقداماتتان را کاهش دهید لذا پس از اینکه کاهش دادیم آمریکا و سه کشور قلدر اروپایی با آن مخالفت کردند، اما کسانی که از ملت ایران دفاع کردند چین و روسیه بودند.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: چین و روسیه مثل ما جزو باشگاه تحریمی هستند یعنی نقاط مشترک ما یکی دوتا نیست البته اختلافاتی داریم. من می‌گویم ما با هر کشوری که اندک اشتراکی داریم باید بتوانیم منافع ملت ایران را تامین کنیم چون تامین منافع ملت ایران خط قرمز ماست و از هر جا که بتوانیم باید این کار را انجام بدهیم.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس گفت: ارتباط با رژیم صهیونیستی فقط منحصر به چین و روسیه نیست بلکه برخی کشور‌های اسلامی هم با این رژیم ارتباط دارند. در ملاقاتی که با نماینده حماس داشتم می‌گفت پهپاد اسرائیلی از فضای کشور‌های عربی رد می‌شود و پس از طی ۱۸۰۰ کیلومتر به یمن می‌رسد و آن را بمباران می‌کند لذا باید پرسید کشور‌های عربی چرا مجوز عبور می‌دهند برعکس ما عملیات وعده صادق را که می‌خواهیم انجام بدهیم از همین جا که شلیک می‌کنیم پدافند هوایی عربستان، امارات، قطر و همه این کشور‌هایی که تبدیل به نوکر ظالمین دنیا شدند به کمک اسرائیل می‌روند البته ما بلد هستیم که کارمان را پیش ببریم، اماهمان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند این کشور‌های عربی اسمشان اسلامی است وگرنه اسلام که این نیست، چون یک اسلام آمریکایی داریم و به قول ترامپ به آنها می‌گوید گاو شیرده، اما ملت ایران آزاده است و هیچ‌وقت تحمل اینکه اسیر دست آنها شود را ندارد.

حجت‌الاسلام نبویان تاکید کرد: ما با همه کشور‌ها تا آنجا که بتوانیم منافع ملت ایران را تامین کنیم، تعامل می‌کنیم.

آمریکا و اسرائیل به‌دنبال جنگ تمام‌عیار نیستند
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا به شدت به‌دنبال این هستند که جنگ تمام‌عیار انجام نشود، چون می‌دانند نمی‌توانند در مقابل ایران بایستند چراکه اگر ملت ایران مورد آسیب واقع شود از ایران، لبنان، عراق، یمن و از جا‌های مختلف به آنها حمله می‌شود لذا الان آسیب‌پذیری اسرائیل خیلی زیاد است.

وی ادامه داد: شما در نظر بگیرید اسرائیلی که ارتش کشور‌های عربی را ۶ الی ۷ روزه می‌خواباند یک سال است که حریف گروه حماس نمی‌شود و نتوانست تونل‌ها را کشف و اسرایش را آزاد کند حالا چطور می‌تواند در مقابل ملت ایران بایستد لذا همیشه از جنگ فرار می‌کند.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس گفت: در زمانی که وعده صادق ۱ قرار بود انجام شد شهید امیرعبداللهیان بعد از آن عملیات گفت دو بار آمریکا مستقیماً از طریق سفارت سوئیس به ما پیغام داد اول گفت اگر حمله کنید ریسک حمله ما بالاست بعد شب حمله به ما گفت حتما ایران را خواهیم زد، اما بعد از اینکه ما زدیم آمریکا اعلام کرد هیچ‌وقت قصد حمله به ایران را ندارم لذا آنها خودشان هم می‌دانند که نمی‌توانند حریف ملت ایران شوند البته ممکن است دو تا یا پنج تا موشک هم بزنند و این احتمال هست، اما اینکه بخواهند وارد جنگ شوند یقیناً نمی‌توانند، چون درگیر جنگ با حزب‌الله و غزه و ... است که یک مورد و دو مورد نیست لذا وارد جنگ با ما نخواهند شد و ما هم به‌دنبال جنگ با کسی نیستیم.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: هیچ‌وقت تحمل نمی‌کنیم که آنها بیایند موشک بزنند کودکان، زنان، بیمارستان‌ها، جاده‌ها و دانشگاه‌های ما را نابود کنند و حتما با آن برخورد می‌کنیم. 

دلایل انجام عملیات طوفان‌الاقصی
حجت‌الاسلام نبویان درباره دلایل انجام عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس تصریح کرد: اسرائیل که پشتوانه‌اش آمریکا و کشور‌های غربی است در چه ابعادی شکست خورده است؟ چرا حماس نباید عملیات طوفان‌الاقصی را انجام می‌داد؟ اسرائیل یک کشور وحشی و جنایتکار است چراکه زنان و کودکان را نابود می‌کند. در جهان نمی‌شد اسم اسرائیل را آورد و همیشه می‌گفتند مظلومند و قربانی هولوکاست هستند، اما الان وجهه آن در دنیا به چه صورت شده است؟ 

وی افزود: جایگاه اقتصاد، صنعت و توریست اسرائیل به چه صورت شده؛ الان نزدیک به صد هزار نفر از شمال سرزمین‌های اشغالی آواره شده‌اند کجا زندگی می‌کنند؟؛ الان فصل شروع مدارس است آیا صهیونیست‌ها توانسته‌اند دوباره آوارگانشان را به خانه‌هایشان برگردانند و اینها همه روی دستشان مانده‌اند و آیا توانسته‌اند برای آنها امنیت را حفظ کنند؟

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس گفت: کشور‌های دیگر می‌خواستند با اسرائیل رابطه برقرار کنند، اما نتوانستند لذا اینها همه دستاورد است و اسرائیل رو به زوال است برای همین به‌طور جنون‌آمیزی در حال کشتن زن‌ها و بچه‌هاست. صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و وحشی‌هایی هستند که رژیم تشکیل دادند و در مقابل وحشی‌ها باید به‌طور جدی ایستاد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط