سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 14:03

کد خبر 656030

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 08:46:54


حق اختراع شیائومی برای گوشی جداشونده ثبت شد


ترنجی/ شیائومی در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند جدید با مکانیزمی منحصربه‌فرد است. در ابتدا به نظر می‌رسد که این یک تلفن هوشمند تاشو معمولی است، اما می‌توان آن را از وسط جدا کرد. در حال حاضر این یک نمونه اولیه بوده و انتظار داریم که مدت زیادی تا رونمایی آن باقی مانده باشد. حق اختراع گوشی جداشونده شیائومی در میان داده های CNIPA مشاهده شده است.

گوشی جداشونده شیائومی طراحی شبیه به Mix Flip دارد
شیائومی یک پتنت را در پلتفرم اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) برای یک گوشی هوشمند جداشونده ثبت کرده است. پرونده ثبت اختراع شامل طرح هایی از طراحی این تلفن هوشمند و مکانیزم جداشدنی آن است. وقتی این محصول باز می‌شود، به‌نظر یک گوشی تاشو معمولی به‌نظر می‌رسد. اما با نگاهی به تصاویر دیگر متوجه می‌شویم که می‌توان این تلفن هوشمند را به دو قسمت جدا از هم تقسیم کرد. این دو قسمت با چیزی شبیه به پین های پوگو به هم متصل می‌شوند.


حتی می‌توانید قسمت بالایی را بچرخانید و احتمالاً از آن به همین شکل استفاده کنید. اما اینکه قابلیت مذکور در دنیای واقعی چگونه کار می‌کند هنوز مشخص نیست. این گوشی جداشونده آینده شیائومی دارای یک صفحه نمایش بلند بوده و در تصاویر منتشر شده کاملاً قابل‌مشاهده است.

به‌طور کلی، طراحی این دستگاه شبیه Xiaomi Mix Flip است. در قاب پشتی این تلفن هوشمند سه لنز دوربین و چیزی شبیه به فلاش LED دیده می‌شود. دکمه های پاور و تنظیم صدا بر روی فریم سمت راست قابل‌مشاهده است. همچنین می‌توانیم درگاه USB Type-C و خروجی اسپیکر را بر روی فریم پایینی مشاهده کرد.


لازم به ذکر است که در حال حاضر این فقط یک پتنت بوده و نمی‌توان رونمایی این تلفن هوشمند در آینده را تایید کرد. اما این ایده را به ما می‌دهد که گوشی های تاشو آینده و نوع طراحی هایی که شیائومی بر روی آن کار می‌کند، چگونه است.

مطابق با گزارش منبع، همچنین آنر در حال کار بر روی یک تلفن هوشمند آینده‌نگرانه است که می‌تواند از چندین جهت باز شود. این گوشی آنر دارای مکانیسم های چرخشی متعددی است که به آن اجازه می‌دهد از جهات مختلف باز شود.

نظر شما چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط